Osjećaj svrhe i pripadnosti na radnom mjestu danas ne tražimo samo ponedjeljkom ujutro. Od poslodavca očekujemo i pravedno nagrađivanje, otvorenost prema različitosti, prostor za nove ideje i još puno toga. U razgovoru s direktoricom Odjela korporativnih komunikacija Silvijom Barešom i direktoricom Odjela za održivi razvoj OTP banke Ines Borčić, otkrili smo kako banka shvaća ulogu odgovornog poslodavca i što sve omogućuje zaposlenicima.
Što za OTP banku znači odgovornost prema zaposlenicima?
„Svi znamo što znači osobna odgovornost. Odgovorni smo prema obiteljskim i poslovnim zaduženjima, uključit ćemo se u poneku volontersku aktivnost, pazit ćemo na recikliranje. Sve ovo može se preslikati na ulogu poslodavca koji je svjestan da svojim poslovanjem i stvaranjem profita, ima veliku odgovornost prema ljudima koje zapošljava, zajednici i okolišu. Logika je ista.
Kada pričamo o odnosu prema zaposlenicima, ova vrsta odgovornosti nam se nalazi na vrhu ljestvice prioriteta. To znači da pazimo na okolinu u kojoj rade, njihov prostor za napredak i edukaciju, pravedno nagrađivanje rada te fizičko i mentalno zdravlje.
Zvuči kao lijepi popis želja, ali kad krenete u stvarno oblikovanje mjera kojima ćete sve to osigurati, želje se moraju pretočiti u stvarne pogodnosti. Ljudi su danas svjesni što im sve na radnom mjestu treba i pažljivo biraju svoje poslodavce pa je na nama da naćulimo uši i njihov feedback pretvorimo u konkretne akcije.
Od 2022. godine uveli smo brojne pogodnosti: više od 90 % zaposlenika dobilo je povišice, proširili smo njihovo nagrađivanje, uveli hibridni način rada, usvojena je Politika raznolikosti te digitalno potpisivanje ugovora o radu.
Adekvatnu brigu o zdravlju zaposlenika osiguravamo i sistematskim pregledima, a sve više i kao društvo razumijemo i važnost mentalnog zdravlja - pružamo našim zaposlenicima sadržaje o razumijevanju emocija, izgradnji emocionalne otpornosti te savjete za komunikaciju s djecom i osnaživanje djece u izazovnim situacijama.
Mentalno zdravlje ide ruku pod ruku s fizičkim pa promičemo razne oblike rekreacije naših zaposlenika, a na raspolaganju imaju i korištenje Multisport kartice. Svake godine omogućujemo sudjelovanje naših zaposlenika na Bankarskim sportskim igrama.
Uveli smo i praksu „petka bez sastanaka“ da se zaposlenici mogu posvetiti mirnom obavljanju redovnih zadataka, rješavanju problema i kreativnom razmišljanju, uz minimalno multitaskanja“, odgovara Silvija Bareša.
Naveli ste kako poslovanja trebaju biti odgovorna prema zajednici, na koji način ovaj segment odgovornosti provodite u OTP banci?
“Naše aktivnosti prema zajednici su raznovrsne, ali uvijek strateški planirane. U segmentu zaštite okoliša, provodimo ESG strategiju za koju od 2022. godine brine Odjel za održivi razvoj. Iako odjel odgovara direktno Upravi banke, odgovornost za aktivnosti preuzimamo svi, bez obzira na funkcije. Ono što želimo postići možemo definirati u tri glavna cilja: osigurati pristup održivoj energiji po pristupačnim cijenama, poduzeti hitne akcije u borbi protiv klimatskih promjena te osnažiti globalna partnerstva za održivi razvoj.
Članovi smo Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, a svu električnu energiju nabavljamo isključivo iz obnovljivih izvora kupnjom proizvoda Zelen HEP Opskrbe te proizvodnjom električne energije iz vlastitih sunčanih elektrana u Zadru, Dubrovniku i Puli”, izjavljuje Ines Borčić.
Za zaposlenike organiziramo projekte društvene odgovornosti pod nazivom Zeleno svjetlo za …unutar kojega podupiremo sport, obrazovanje, znanost, kulturu, zdravlje, poduzetništvo. Imamo Klub volontera u kojem sudjeluje više od 200 kolega i kolegica u nekoliko desetaka akcija godišnje, Klub darovatelja krvi, a naši klijenti često izdvajaju proizvod OTP Zaokruži. Uz njega, svaki put kada koriste Mastercard kartice OTP banke, sudjeluju u prikupljanju sredstava za opremanje dječjih bolničkih odjela diljem Hrvatske - 2022. godine prikupljeni iznos bio je čak 1,72 milijuna kuna.”, nadovezuje se Silvija Bareša.
Koji interni projekt biste izdvojili kao najuspješniji u utjecaju na vašu kulturu i komunikaciju?
„Ideaportal je zanimljiv i u Hrvatskoj jedinstven projekt. Cijela priča oko ovog portala krenula je još 2014. godine, kada nam se javio jedan zaposlenik s dobrom idejom razvoja proizvoda. Tad smo shvatili da bi svi zaposlenici trebali imati mogućnost ovakvog doprinosa, iz svog kuta posla, ali i viđenja nekih specifičnih operativnih zadataka. Ono što nam je nedostajalo bio je kvalitetan alat pa smo preuzeli platformu matične banke, digitalizirali je, ubacili gejmifikaciju te razvili pravila sudjelovanja.
Danas ćete na Ideaportalu pronaći idejne natječaje u kojima zaposlenici mogu sudjelovati, značiti omiljene ideje i komentirati postojeće. Možda neočekivana funkcija je i ulaganje u ideje - svatko tko se registrira na portalu ima na raspolaganju 40.000 eura virtualnog novca koji može uložiti u ideju za koju smatra da ima potencijala. Ideje se mogu predlagati individualno i u timovima pa uz mentoriranje ova platforma postaje odlično mjesto za razvoj suradnje zaposlenika i svih razina odgovornosti. Najbolje ideje se predstavljaju na Demo danu, a one koje žiri odabere za realizaciju osvajaju atraktivnu novčanu nagradu.
Ova ideja je doživjela velik uspjeh iz nekoliko glavnih razloga: ljudi su se angažirali jer su prepoznali priliku za doprinosom, svjedočili implementaciji ideja, izašli izvan okvira svojih svakodnevnih zadataka i, možda ono najbitnije, dobili su priliku pokazati svoju inovativnost, kreativnost i hrabrost, što je itekako prepoznato i nagrađeno”, osvrnula se Silvija Bareša.