NERAZMJER OCJENA I MATURE

Imali peticu iz matematike, a pali na završnom ispitu

Zagreb: Pripreme za državnu maturu
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
1/2
05.11.2021.
u 07:31

Bez odstupanja su ocjene u splitskoj gimnaziji, gimnaziji iz Sesveta i gimnaziji Antuna Vrančića

Gimnazija Antuna Vrančića iz Šibenika, zagrebačka Tehnička škola Ruđera Boškovića, Srednja škola bana Josipa Jelačića iz Zaprešića i Franjevačka klasična gimnazija iz Sinja četiri su srednje škole čiji nastavnici matematike mogu biti primjer svima u obrazovnom sustavu.

Statistika je jasna – upravo su ti nastavnici realno ocjenjivali znanje svojih učenika jer su oni nakon održane državne mature u lipnju na ispitu iz matematike ostvarili jednak uspjeh kakav su i imali i prilikom zaključivanja ocjena iz toga predmeta na kraju četvrtog razreda.

Što se pak hrvatskog jezika tiče, razloga za ponos imaju u IV. gimnaziji Marka Marulića u Splitu, Ženskoj općoj gimnaziji Družbe sestara milosrdnica iz Zagreba, Gimnaziji Sesvete i opet šibenskoj gimnaziji Antuna Vrančića. Njihovi su nastavnici gotovo bez odstupanja zaključnom ocjenom procijenili znanje svojih učenika iz materinskog jezika, a oni su ga na ispitu državne mature tek potvrdili.

Upravo takva statistika, koja je iz godine u godinu dostupna svima, i učenicima i nastavnicima i ravnateljima, mora biti jasna smjernica u obrazovnom sustavu, koja pokazuje koliko su i kako u svome radu uspješni ne samo učenici već i njihovi nastavnici, kad u Hrvatskoj već nema ujednačenog načina ocjenjivanja učenika.

Da su odstupanja od zaključne ocjene na kraju četvrtog razreda srednjih škola i onih ostvarenih na maturi velika u cijeloj državi, pokazuje i statistika koja mora biti povod za jasnu odgovornost nastavnika. Pogotovo kada statistika, poput ove najnovije, pokaže da je dvoje maturanata u Hrvatskoj, koji su na ljeto pristupili državnoj maturi iz matematike, na kraju četvrtog razreda imalo zaključenu dvojku, dok su na ispitu državne mature iz matematike dobili peticu.

I to na ispitu više razine. Dakle, u školi su im ocjenom podcijenili znanje. S druge pak strane, na kraju prošle godine 351 maturant imao je na kraju godine zaključenu peticu iz matematike, a iskazano znanje na državnoj maturi ocijenjeno im je dvojkom. Još gore, u Hrvatskoj je 70 maturanata koji su imali zaključenu peticu iz matematike na kraju školske godine, dok su na ispitima državne mature iz toga predmeta dobili – jedinicu.

Slično tome, 72 učenika koja su na kraju prošle školske godine imala zaključenu peticu iz hrvatskog jezika na državnoj su maturi dobila jedinicu. Kada se promatraju odstupanja u ocjenjivanju iz engleskog jezika, ona su najmanja u zagrebačkoj gimnaziji Lucijana Vranjanina, zagrebačkoj V. gimnaziji, splitskoj V. gimnaziji Vladimira Nazora i XV. gimnaziji u Zagrebu.

U tim su školama, barem prema dobivenoj statistici, učenici imali zaključenu ocjenu koja odgovara znanju koje su iskazali na ispitima državne mature. Kada se pak promatraju prosječne ocjene na maturi iz izbornih predmeta, one uopće ne odgovaraju prosječnim zaključenim ocjenama koje je zadnja generacija ostvarila na kraju školske godine.

Zaključena ocjena maturanata, primjerice iz fizike, na razini cijele zemlje bila je 4,16, dok je prosječna ocjena na maturi iznosila 2,37.

>> VIDEO Velika Britanija prva odobrila lijek protiv COVID-19 molnupiravir: 'Danas je povijesni dan za našu zemlju'

Komentara 31

DU
Deleted user
07:39 05.11.2021.

To je zato što ste stigmatizirali djecu da svi moraju biti odlikaši, da gotovo nema razlike između nedovoljan i odličan, to je tako kada se ide niz dlaku učeniku koji će kasnije ispaštati. Kod nas kao da učitelj ne smije dati jedinicu jer ima već roditelja na vratu. Kada sam ja išao u školu malo je djece prolazilo sa odličnim, postojala je neka razlika u znanju, sposobnosti i uloženom trudu i to se vidjelo u ocjenama .

BO
bolnaistina
07:37 05.11.2021.

Tajo i mama ućerivali petice kod profesora ili profesorice, ali matura pokazala svoje.

JO
JosefKa
08:14 05.11.2021.

Pocinje s roditeljima. Trazenje privilegija je doseglo sulude razmjere, vrijednost ucitelja nikad nije bila niza (ni ja ne bih ucio od covjeka za kojeg su mi roditelji objasnili da je bezvrjedan). Proizvodnja nezasluzeno privilegiranih je eksplodirala puno jace i opasnije od covid pandemije.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije