Gimnazija Antuna Vrančića iz Šibenika, zagrebačka Tehnička škola Ruđera Boškovića, Srednja škola bana Josipa Jelačića iz Zaprešića i Franjevačka klasična gimnazija iz Sinja četiri su srednje škole čiji nastavnici matematike mogu biti primjer svima u obrazovnom sustavu.
Statistika je jasna – upravo su ti nastavnici realno ocjenjivali znanje svojih učenika jer su oni nakon održane državne mature u lipnju na ispitu iz matematike ostvarili jednak uspjeh kakav su i imali i prilikom zaključivanja ocjena iz toga predmeta na kraju četvrtog razreda.
Što se pak hrvatskog jezika tiče, razloga za ponos imaju u IV. gimnaziji Marka Marulića u Splitu, Ženskoj općoj gimnaziji Družbe sestara milosrdnica iz Zagreba, Gimnaziji Sesvete i opet šibenskoj gimnaziji Antuna Vrančića. Njihovi su nastavnici gotovo bez odstupanja zaključnom ocjenom procijenili znanje svojih učenika iz materinskog jezika, a oni su ga na ispitu državne mature tek potvrdili.
Upravo takva statistika, koja je iz godine u godinu dostupna svima, i učenicima i nastavnicima i ravnateljima, mora biti jasna smjernica u obrazovnom sustavu, koja pokazuje koliko su i kako u svome radu uspješni ne samo učenici već i njihovi nastavnici, kad u Hrvatskoj već nema ujednačenog načina ocjenjivanja učenika.
Da su odstupanja od zaključne ocjene na kraju četvrtog razreda srednjih škola i onih ostvarenih na maturi velika u cijeloj državi, pokazuje i statistika koja mora biti povod za jasnu odgovornost nastavnika. Pogotovo kada statistika, poput ove najnovije, pokaže da je dvoje maturanata u Hrvatskoj, koji su na ljeto pristupili državnoj maturi iz matematike, na kraju četvrtog razreda imalo zaključenu dvojku, dok su na ispitu državne mature iz matematike dobili peticu.
I to na ispitu više razine. Dakle, u školi su im ocjenom podcijenili znanje. S druge pak strane, na kraju prošle godine 351 maturant imao je na kraju godine zaključenu peticu iz matematike, a iskazano znanje na državnoj maturi ocijenjeno im je dvojkom. Još gore, u Hrvatskoj je 70 maturanata koji su imali zaključenu peticu iz matematike na kraju školske godine, dok su na ispitima državne mature iz toga predmeta dobili – jedinicu.
Slično tome, 72 učenika koja su na kraju prošle školske godine imala zaključenu peticu iz hrvatskog jezika na državnoj su maturi dobila jedinicu. Kada se promatraju odstupanja u ocjenjivanju iz engleskog jezika, ona su najmanja u zagrebačkoj gimnaziji Lucijana Vranjanina, zagrebačkoj V. gimnaziji, splitskoj V. gimnaziji Vladimira Nazora i XV. gimnaziji u Zagrebu.
U tim su školama, barem prema dobivenoj statistici, učenici imali zaključenu ocjenu koja odgovara znanju koje su iskazali na ispitima državne mature. Kada se pak promatraju prosječne ocjene na maturi iz izbornih predmeta, one uopće ne odgovaraju prosječnim zaključenim ocjenama koje je zadnja generacija ostvarila na kraju školske godine.
Zaključena ocjena maturanata, primjerice iz fizike, na razini cijele zemlje bila je 4,16, dok je prosječna ocjena na maturi iznosila 2,37.
>> VIDEO Velika Britanija prva odobrila lijek protiv COVID-19 molnupiravir: 'Danas je povijesni dan za našu zemlju'
To je zato što ste stigmatizirali djecu da svi moraju biti odlikaši, da gotovo nema razlike između nedovoljan i odličan, to je tako kada se ide niz dlaku učeniku koji će kasnije ispaštati. Kod nas kao da učitelj ne smije dati jedinicu jer ima već roditelja na vratu. Kada sam ja išao u školu malo je djece prolazilo sa odličnim, postojala je neka razlika u znanju, sposobnosti i uloženom trudu i to se vidjelo u ocjenama .