Svi pacijenti imaju pravo na ljudsko dostojanstvo, samoopredjeljenje, privatnost, povjerljivost podataka, informaciju, odbijanje zdravstvene usluge, napuštanje zdravstvene ustanove i pritužbu. No, o tim pravima malo znaju.
– Hrvatska udruga za prava pacijenata primi godišnje iz Varaždinske županije četrdesetak pritužaba. Građani se žale uglavnom zbog lista čekanja, nemogućnosti dobivanja liječenja u toplicama ili zato što dugo čekaju da ih upute u toplice, nemogućnosti dobivanja medicinskih pomagala te što ne dobivaju račune u nekim zdravstvenim ustanovama – kazala je jučer na tribini u Varaždinu predsjednica udruge Đula Rušinović-Sunara. Kako bi pacijente upoznala s njihovim pravima, udruga je izdala brošuru “Vaš brzi vodič”, u kojoj se nalaze upute kome se mogu obratiti trebaju li informaciju, savjet, zaštitu prava i slično. Varaždinci se mogu obratiti i Udruzi Potrošač, koja će ih uputiti na pravo mjesto za rješenje njihova problema. Više informacija o tome mogu dobiti i na internetskoj stranici www.pravapacijenata.hr.
Dragi ljudi, u redu se pritužiti ak se imaš kome i ak si nezadovoljan. Nezadovoljnih nas je sve više, ali pitam sve nas: kam onda iti k doktoru; odnosno ko bu me lječil ak se pritužim? Dobar dio doktora je častan i pomaže uistinu čovjeku u jadu i bolesti, ali ih je previše koji ti guraju ruku v žep, ne pitajući te dali imaš ili kaj moreš dati. Osobno, na nesreću trebam puno njihovih usluga, razočaran sam jer odmaraju u poslovima pretraga, svjesno čineči duge liste da bi Vas otjerali privatniku di morate platiti, i tam Vam vjerovali ili ne, pretrage dela doktor iz bolnice u \'\'fušu\'\' čija sestra Vam je / po doktorovu nalogu/ odredila termin dijagnostike za 4 mjeseca u bolnici. Osobno, punu i kvalitetnu uslugu sam uvijek dosada dobil prije u Zagrebu nek u Varaždinu, nažalost!