Ines Strenja-Linić:

'Nema razloga za brigu zbog nadstandarda, pacijenti moraju zadržati sva dosadašnja prava'

Ines Strenja-Linić
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/9
02.02.2016.
u 16:43

Nadstandard je nešto o čemu će se tek pričati, poručuje, nakon što oni građani RH koji žele nešto više budu spremni sami to i platiti

Predsjednica Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku Ines Strenja-Linić i ostali članovi odbora primili su danas u Saboru desetak udruga pacijenata iz cijele Hrvatske kako bi saslušali njihove probleme i prenijeli ih Ministarstvu zdravlja. Pacijenti su, kaže Strenja-Linić, najdirektnije povezani sa samim bolesnicima i znaju koju su najveći problemi zdravstvenog sustava i najbolje znaju i kako ih popraviti.

- Ovo je i povodom Svjetskog dana bolesnika koji je 11. veljače i željeli smo reći da i ovaj novi saziv Sabora i novi odbor da je u zdravstvenom sustavu bolesnik u fokusu i da ćemo učiniti sve da i ovaj odbor na neki način bude most prema Ministarstvu zdravlja koji mora imati sluha za bolesnike i sve njihove probleme – tvrdi Strenja-Linić. Iz razgovora je, dodaje, da je najveći problem pacijenata nedostatak komunikacije.

- Oni žele reći probleme, najbolje poznaju probleme. Udruga Krijesnica koja izuzetno dobro poznaje probleme roditelja djece oboljelih od malignih bolesti, ima spremne materijale, žele reći kako riješiti određene probleme, a to je zapravo jedno iskustvo koje mogu imati samo oni i reći u kojem smjeru poboljšati neka prava djece oboljelih od tih bolesti. Komunikacija i prema liječnicima je bitna – naglašava Strenja-Linić te dodaje kako je nedostatak liječnika zapravo jedan od razloga dugih lista čekanja, vremena kojeg nedostaje u pregledima pa to nekad izgleda da postoji i nerazumijevanje i brzina kod pregleda. Preopterećene su, dodaje, i medicinske sestre.

Osvrnula se na današnju najavu ministra zdravlja Daria Nakića da će određene usluge staviti u nadstandard gdje će oni pacijenti koji žele dobiti nešto više, to i platiti. Taj novac, rekao je ministar, će se upotrijebiti za osnovno liječenje pacijenata, što on vidi kao zaštitu prava pacijenata.

- Nema razloga za brigu, nadstandard svatko može sebi platiti. Ali mi nećemo pričati o nadstandardu. Mi želimo imati zdravstveni sustav koji je održiv, bolesnici moraju znati da medicina nije besplatna, da zdravlje nije besplatno, i da sa svoje strane moraju učiniti sve kako bi spriječili pogoršanje svojih bolesti ili prevencijom određenih čimbenika rizika spriječili određene bolesti. Zdravstveni sustav mora biti održiv, a pacijenti moraju zadržati ono što je sada, to su prava koja su sad prisutna, ali svakako solidarno zdravstvo znači od zdravih prema bolesnima, od bogatih prema siromašnima – komentirala je Strenja-Linić. Nadstandard je nešto o čemu će se tek pričati, poručuje, nakon što oni građani RH koji žele nešto više budu spremni sami to i platiti.

- Mi se svakako borimo da nema daljnje privatizacije i da se održi onaj zdravstveni standard koji je sada dosegnut jer mi na njega možemo biti ponosni, uspoređujući se sa zemljama gdje se puno više izdvaja po glavi stanovnika u zdravstvu, mi imamo dobar standard, dobre liječnike, dobre sestre i želimo sve učiniti da ne moraju odlaziti i tražiti posao vani, nego da unutar ovoga zdravstvenog sustava učinimo sve da oni ostaju na zadovoljstvo bolesnika jer bolesnik je ono zbog čega smo svi ovdje – zaključila je Strenja-Linić.

Marijo Drlje, predsjednik Udruge hrvatskih pacijenata kazao je da se pacijenti zalažu za solidarno javno zdravstvo, sveobuhvatno, te dostupnost zdravstva svim hrvatskim građanima.

- Ovaj nadstandard nas doista brine jer su nas savjetovali mnogi liječnici s kojima kontaktiramo i kažu da u medicini ne postoji nadstandard, nego samo zlatni standard. Ako je to politička kategorija onda smo protiv toga – poručio je Drlje.

>> Nakić: Bolnice se vraćaju županijama; reforma hitne službe

>> Poništeni natječaji za zapošljavanje u slavonskobrodskoj bolnici

Komentara 5

DU
Deleted user
17:23 02.02.2016.

Ni tebi ni Bozeku se ne vjeruje. Sjeti se samo javnog biljeznika!

BR
brodludjaka
18:36 02.02.2016.

Pa građani ionako nemaju ništa od zdravstva realno gledajući. Duge liste čekanja, svaki pregled ako ne želiš čekati, pa i zahvat ionako moraš sam platiti, obični stomatolog te naruči za mjesec dana, čak i liječnik opće prakse te naručuje na pregled.... To je zapravo jad i bijeda zdravstva. Zašto ne ugledaju na Švedsku recimo. Sasvim jednostavno prepište recept za uspjeh zdravstva druge uspješne države. Prošla je već cijela armija nesposobnih ministara zdravstva od kojih je svaki po malo unazadio zdravstvo.

Avatar ARENA
ARENA
23:37 02.02.2016.

Ma ovo je zapravo nadstandardno pitanje za referendum draga moja nasmijana gospođo.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije