Predsjednica Odbora za zdravstvo i socijalnu politiku Ines Strenja-Linić i ostali članovi odbora primili su danas u Saboru desetak udruga pacijenata iz cijele Hrvatske kako bi saslušali njihove probleme i prenijeli ih Ministarstvu zdravlja. Pacijenti su, kaže Strenja-Linić, najdirektnije povezani sa samim bolesnicima i znaju koju su najveći problemi zdravstvenog sustava i najbolje znaju i kako ih popraviti.
- Ovo je i povodom Svjetskog dana bolesnika koji je 11. veljače i željeli smo reći da i ovaj novi saziv Sabora i novi odbor da je u zdravstvenom sustavu bolesnik u fokusu i da ćemo učiniti sve da i ovaj odbor na neki način bude most prema Ministarstvu zdravlja koji mora imati sluha za bolesnike i sve njihove probleme – tvrdi Strenja-Linić. Iz razgovora je, dodaje, da je najveći problem pacijenata nedostatak komunikacije.
- Oni žele reći probleme, najbolje poznaju probleme. Udruga Krijesnica koja izuzetno dobro poznaje probleme roditelja djece oboljelih od malignih bolesti, ima spremne materijale, žele reći kako riješiti određene probleme, a to je zapravo jedno iskustvo koje mogu imati samo oni i reći u kojem smjeru poboljšati neka prava djece oboljelih od tih bolesti. Komunikacija i prema liječnicima je bitna – naglašava Strenja-Linić te dodaje kako je nedostatak liječnika zapravo jedan od razloga dugih lista čekanja, vremena kojeg nedostaje u pregledima pa to nekad izgleda da postoji i nerazumijevanje i brzina kod pregleda. Preopterećene su, dodaje, i medicinske sestre.
Osvrnula se na današnju najavu ministra zdravlja Daria Nakića da će određene usluge staviti u nadstandard gdje će oni pacijenti koji žele dobiti nešto više, to i platiti. Taj novac, rekao je ministar, će se upotrijebiti za osnovno liječenje pacijenata, što on vidi kao zaštitu prava pacijenata.
- Nema razloga za brigu, nadstandard svatko može sebi platiti. Ali mi nećemo pričati o nadstandardu. Mi želimo imati zdravstveni sustav koji je održiv, bolesnici moraju znati da medicina nije besplatna, da zdravlje nije besplatno, i da sa svoje strane moraju učiniti sve kako bi spriječili pogoršanje svojih bolesti ili prevencijom određenih čimbenika rizika spriječili određene bolesti. Zdravstveni sustav mora biti održiv, a pacijenti moraju zadržati ono što je sada, to su prava koja su sad prisutna, ali svakako solidarno zdravstvo znači od zdravih prema bolesnima, od bogatih prema siromašnima – komentirala je Strenja-Linić. Nadstandard je nešto o čemu će se tek pričati, poručuje, nakon što oni građani RH koji žele nešto više budu spremni sami to i platiti.
- Mi se svakako borimo da nema daljnje privatizacije i da se održi onaj zdravstveni standard koji je sada dosegnut jer mi na njega možemo biti ponosni, uspoređujući se sa zemljama gdje se puno više izdvaja po glavi stanovnika u zdravstvu, mi imamo dobar standard, dobre liječnike, dobre sestre i želimo sve učiniti da ne moraju odlaziti i tražiti posao vani, nego da unutar ovoga zdravstvenog sustava učinimo sve da oni ostaju na zadovoljstvo bolesnika jer bolesnik je ono zbog čega smo svi ovdje – zaključila je Strenja-Linić.
Marijo Drlje, predsjednik Udruge hrvatskih pacijenata kazao je da se pacijenti zalažu za solidarno javno zdravstvo, sveobuhvatno, te dostupnost zdravstva svim hrvatskim građanima.
- Ovaj nadstandard nas doista brine jer su nas savjetovali mnogi liječnici s kojima kontaktiramo i kažu da u medicini ne postoji nadstandard, nego samo zlatni standard. Ako je to politička kategorija onda smo protiv toga – poručio je Drlje.
>> Nakić: Bolnice se vraćaju županijama; reforma hitne službe
>> Poništeni natječaji za zapošljavanje u slavonskobrodskoj bolnici
Ni tebi ni Bozeku se ne vjeruje. Sjeti se samo javnog biljeznika!