Hrvatski prometni sektor dosad je iz fondova EU ugovorio 76 projekata, a njihova je ukupna vrijednost gotovo 25,5 milijardi kuna. Prema podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, iz operativnog programa Konkurentnost i kohezija ugovorena su 44 projekta ukupne vrijednosti 10,9 milijardi kuna od čega je iz EU dobivena 7,1 milijarda kuna.
Iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) ugovorena su 32 projekta, vrijedna 14,4 milijarde kuna koji su iz CEF-a sufinancirani s 8,2 milijarde kuna. Prošlu godinu obilježio je veliki investicijski bum u prometnom sektoru, ugovoren je niz ključnih projekata koji su najvećim dijelom sufinancirani iz fondova EU.
Najvažniji među njima svakako je Pelješki most. Kineski izvođač radova uveden je u taj posao vrijedan 2,08 milijardi kuna ljetos, a ovih se dana očekuje i početak vidljivih radova na gradnji tog mosta. Počeli su radovi i na kontejnerskom terminalu Brajdica u riječkoj luci vrijedni 270 milijuna kuna te 614 milijuna kuna vrijedni radovi na željezničkoj pruzi Zaprešić – Zabok.
>>Cijeli članak čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista od srijede ili u e-izdanju!
Od ostalih tema izdvajamo:
>>Zdravstvena reforma Mosta: zabranite pušenje na otvorenom, a na proizvode s puno šećera, soli i masti stavite markice
>>Rumunjska preuzela predsjedanje EU: Zašto Juncker misli da Bukurešt nije sposoban za taj posao
>>Janica Kostelić u Novoj godini dobila najveću nagradu
>>Zbog smanjenja PDV-a na 13 posto: Ušteda na hrani mogla bi dići potrošnju i proizvodnju
>>Bandić mjere demografije prebacuje Vladi, Marić poslodavcima
>>9 ključnih ljudi u nogometu: HNS Daliću daje najtežu zadaću u 2019.
Da, nije lako u 20 godina izgraditi nešto što se nije izgradilo zadnjih 70, pa i 100 godina... Da bi Rijeka nešto postala, treba izgraditi prugu do glavne pruge Beč-Budimpešta, a i RIjeka treba smanjiti pristojbe, sada je daleko jeftinije uvesti robu preko Kopra... Da bi se vratila važnost autocesti za međunarodni promet, Srbija bi trebala napraviti autoceste prema Rumunjskoj, a za južni dio fale autoceste u Crnoj Gori i Albaniji. Tako da autoceste radimo za turizam i povezivanje Hrvatske, a kako je domaća industrija slaba, isplativost i povrat investicije je upitna.