Ministru obrane Anti Kotromanoviću trebala je godina da bi pohvatao “konce” kojima je bio premrežen sustav tzv. javne nabave u MORH-u. Sustav više nije “tzv.”, najveći dio nabava je jasan, a tajnost je postala iznimka. Nakon napisa u medijima o namještanju remonta MiG-ova 21 za “jednu stranu” (ukrajinsku), u MORH-u potvrđuju da su iz osmočlanog povjerenstva iz travnja 2012. godine maknuta dva člana. Uklonjeni su zbog lobiranja za jednu ponudu, jedan je hitno umirovljen, a drugi je, navodno, “uklonjen iz sustava”. U zadnjih nekoliko mjeseci, kažu u MORH-u, pogodovanja niti za jednu stranu više nema, no ima uzrujavanja zbog pritisaka zainteresiranih predstavnika remontnih zavoda koji nastoje dobiti posao vrijedan oko 20 milijuna eura.
Nakon što su napokon poslani tenderski dokumenti u Ukrajinu i Rumunjsku, a rok za prijam ponuda produljen do 7. svibnja, pred četveročlanim je povjerenstvom, koji vodi najviše certificirana osoba šef javne nabave Branko Pribolšan, žurni zadatak – do 25. svibnja donijeti odluku o mjestu remonta. “Frka” oko MiG-ova je, međutim rezultirala i dobrim – više se ne može dogoditi da isto povjerenstvo postavlja uvjete natječaja i odlučuje o pobjedniku. No, cijeli posao kasni i na ljeto će HRZ ostati samo na četiri operativna MiG-a 21. Stoga je uvjet hrvatske strane da do sredine listopada s remonta stignu tri jednosjeda, a do kraja godine i dva dvosjeda. Na remont će sedam naših MiG-ova, a pet će biti “dokupljeno”. Idućeg tjedna bit će raspisan i natječaj za gradnju prvog od pet jednakih ophodnih brodova od 42 metra. Natječaj će biti otvoren (EU pravila) pa nema više jamstva da će posao dobiti hrvatskih brodogradilišta.
>> Remont MiG-ova: Ukrajinci podmeću i svom veleposlaniku