U Županijskom državnom odvjetništvu u Gospiću još uvijek je otvoren spis o nesreći na Velebitu, gdje su 5. veljače prošle godine u padu cessne poginuli Gerd Govejšek, Walter Aleksandar, Miljenko Bartolić i Zvonko Kelek. Da bi se istraga okončala, čeka se završno izvješće istražitelja za zrakoplovne nesreće Dinka Vodanovića. U tom bi izvješću trebale biti i snimke razgovora pilota i kontrole leta pa bi se tako, valjda, raščistila i dvojba tko je kriv za pogibiju iskusnih pilota.
Izvještaji stali zbog EU
Pavao Rukavina, županijski državni odvjetnik u Gospiću zadužen za ovaj predmet, potvrdio nam je da čeka upravo tu stručnu analizu kako bi upotpunio spis. – Zanima me uzrok nesreće – kazao je Rukavina.
Gdje je zapelo i zašto još nema izvješća, objasnio je potkraj siječnja sam Vodanović u dopisu koji se nalazi u Odvjetništvu. Naveo je da istraga nesreće zrakoplova 9A-DLN još nije gotova iz – administrativnih i tehničkih razloga. To konkretno znači, ponudio je dalje objašnjenje, da je radi zatvaranja pretpristupnih pregovara za ulazak Hrvatske u EU trebalo osnovati Agenciju za istraživanje zrakoplovnih nesreća. Agencija je osnovana, piše istražitelj, no nije imenovan direktor. Kad se i to dogodi, bit će napravljeno i završno izvješće o padu cessne na Velebitu. No ljudi iz struke Vodanovićeve “administrativne prepreke” nazivaju – prigodnim izmišljotinama. Objašnjavaju da je istraživanje nesreća kontinuirani proces autohton za svaku državu pa se pitaju što je s izvješćima o prijašnjim nesrećama.
A mjere prevencije?
Jer nikad nije javno objavljeno nijedno završno izvješće najvećih zrakoplovnih nesreća u kojima su stradali državljani Hrvatske ili su se dogodile na našem tlu, niti je poznato jesu li donesene, i kakve, preventivne mjere. Stručnjaci kažu da to pokazuje totalnu nebrigu mjerodavnih zrakoplovnih vlasti za stanje sigurnosti letenja u RH. Na to su u više navrata upozoravali i piloti Croatije Airlinesa. Istraga na Velebitu mogla bi se uskoro i nastaviti jer je dva dana nakon istražiteljeva dopisa Vlada imenovala ravnatelja Agencije i na tu funkciju potvrdila njezina dotadašnjeg vršitelja dužnosti – Dinka Vodanovića.
13. 8. 2005. - PLITVICE:
Četvero državljana Mađarske poginulo je u padu dvaju zrakoplova. Za istragu su, teritorijalno, bili zaduženi Karlovac i Gospić. Navodni uzrok nesreće je pogreška pilota.
30.10. 2005. - BERGAMO (ITALIJA):
U padu zrakoplova LT- 410 h poginuli su pilot Aleksandar Peičić, njegova supruga Tatjana Sešek i kopilotica Katja Popović. Istragu je preuzela Italija.
13.10. 2007. - BRATISLAVA (SLOVAČKA):
Pilot Stjepan Željko Ferkonja, mehaničar Dragutin Šanjek i Stjepan Sosker poginuli su u ovoj nesreći. Hrvatskim istražiteljima u Slovačkoj su ukradeni laptopi.
1. 8. 2008. - DUGI OTOK:
U Lufthansinom školskom zrakoplovu, koji se srušio u more, poginuli su instruktor Danijel Oleksa i polaznik pilotske škole Talijan Alessandro D’Agatte.
5.2. 2009. VELEBIT:
Gerd Govejšek, Walter Aleksandar, Miljenko Bartolić i Zvonko Kelek poginuli su u padu cessne. Još je nepoznat njihov razgovor s kontrolom leta.
zanimljiv je ovaj clanak, naime ne govori se da izvjesca nema nego da nisu objavljivana, isto tako pozivaju se ne neke strucnjak i pilote bez da ih imenuju ili bar nesto napisu o njima sto jos daje dojam da je cijeli clanak na poprilicno labavim nogama