Styria i Europapress holding pokrenuli su inicijativu za promjenu istraživanja čitanosti novina i časopisa, koju će provoditi tvrtka ABC Hrvatska kao JIC (Joint Industry Committee). To znači da će izdavači, agencije i oglašivači zajedno donijeti odluku o tome kakvo istraživanje žele, a kako bi podaci bili što precizniji i kako bi oglašivači imali pravu sliku pri kupnji oglasnog prostora.
Industrijski standard
Trenutačno se čitanost u Hrvatskoj istražuje telefonskim anketiranjem, no točniji rezultati dobivaju se tek osobnim kontaktom ispitanika i ispitivača.
Nakon što su dvije izdavačke kuće dale inicijativu, Upravni odbor ABC-a Hrvatska 25. veljače ove godine donio je odluku o pokretanju postupka unapređenja istraživanja. ABC Hrvatska tripartitna je organizacija izdavača, oglašivača i marketinških agencija kojoj je cilj da na osnovi certificiranih podataka omogući izdavačima i organizatorima događanja uspješniju prodaju oglasnog ili izložbenog prostora te pokrivenost sponzorima, a oglašivačima i agencijama ponudi istinite i relevantne podatke za efikasnije ulaganje u oglašavanje u tiskanim medijima i na događanjima.
U trenucima velikih previranja na tržištu medija sustav potvrde naklada ABC Hrvatska oglašivačima minimizira rizike koji proizlaze iz neselektivnog oglašavanja u tiskanim medijima, a izdavače novina i časopisa stavlja u ravnopravan položaj u fer tržišnoj utakmici za oglašivačke budžete. Sustav omogućuje da jasno definirate što i koliko nečeg prodajete ili kupujete, kao i lakše i brže pregovore o cijeni. Cilj je i da novo istraživanje čitanosti bude industrijski standard, odnosno da bude općeprihvaćeno. Nakon što se kvalitetno postavi print-istraživanje, na istim principima planira se i redefiniranje mjerenja posjećenosti web-stranica. Da bi istraživanje postalo standard, potrebno je da ga prihvati većina sudionika na tržištu, što u ABC-u smatraju realno provedivim.
Jednaki kriteriji
U Styriji kažu da, vođeni idejom o potrebi za podizanjem kvalitete podataka s kojima se svakodnevno odabiru najefikasniji kanali za plasiranje oglašivačkih poruka, postoji potreba da predloženo istraživanje ima nepristrano modeliran, proveden i nadziran istraživački proces lišen sumnji u pojedine rezultate. Smatraju da će metodologija koja će se kreirati i usvojiti jamčiti svima jednake kriterije, a sami rezultati ovisit će o uspješnosti i kvaliteti rada izdavača kao konkurenata na tržištu. Tvrtka ABC punopravni je član međunarodne udruge ABC organizacija International Audit Bureaux of Certifications – IFABC. Međunarodno je i lokalno priznat standard provjere i usporedbe (benchmarkinga) novinskih naklada. Svakodnevno ga koriste sve ozbiljnije izdavačke kuće, agencije i oglašivači.