Nekoć je formalno obrazovanje bilo dovoljno za zapošljavanje, no danas stvari stoje drugačije. Koliko je poslodavcima bitno dodatno obrazovanje i iz kojih područja, kakav je stav tražitelja posla o dodatnoj edukaciji i kako je kriza utjecala na same edukativne ustanove, istražili su u suradnji portali EduCentar i MojPosao. U istraživanju je sudjelovalo više od 300 posloprimaca, 50 poslodavaca i 35 edukativnih ustanova.
Poslodavci potvrđuju da je dodatna edukacije sve važnija
Dok je u 2012. za 65% poslodavaca dodatna edukacija bila kriterij koji je umjereno utjecao na odluku u zapošljavanju, u 2013. godini njihov je udio porastao na 71%. Ove je godine dodatna edukacija od presudne je važnosti prilikom odabira budućih zaposlenika za 15% poslodavaca (što je rast od ukupno 5% u odnosu na 2012.) Svega 6% poslodavaca izjavilo je da dodatni tečajevi i seminari uopće ne utječu na odluku o zapošljavanju, 4% ih navodi da uglavnom ne utječu, a dodatnih 4% to ne može procijeniti.
Većina posloprimaca (65%) pohađala je neki program dodatne edukacije, no ipak ostvaren je pad od 3% u odnosu na 2012. godinu. Među njima 26% smatra da im je to izrazito pomoglo u obavljanju radnih zadataka. Skoro trećina ispitanika (28%) smatra da su im neke edukacije bile korisne, dok druge nisu, a 27% ispitanika ne može procijeniti efekt dodatne edukacije.
Petina ispitanika (19%) smatra da im je dodatna edukacija malo pomogla. Sličnu procjenu dali su i poslodavci – njih 27% smatra kako je edukacija izrazito pomogla njihovim zaposlenicima, dok ih petina (19%) smatra da je malo pomogla.
Čak 44% poslodavaca smatra da su neke edukacije bile korisne za zaposlenike, dok druge nisu, a 10% ih ne može procijeniti korist edukacije. U proteklih godinu dana o trošku poslodavca edukciju je pohađalo svega 15% ispitanika.
Tko plaća dodatnu edukaciju?
Edukaciju o djelomičnom trošku poslodavca pohađalo je 8% ispitanika, dok je čak 77% ispitanika edukaciju pohađalo o vlastitom trošku. Kada je riječ o formalnom obrazovanju tek 31% posloprimaca smatra da im je ono dalo odličnu ili vrlo dobru podlogu za bavljenje profesijom. Dobrim je svoje obrazovanje ocijenilo 37%, dovoljnim 17%, a nedovoljnim čak 15% ispitanika.
Neformalna edukacija više se cijeni od formalne. Naime, ukupno 47% ispitanika smatra da im je dala odličnu ili vrlo dobru podlogu za obavljanje posla. Dobrom i dovoljnom ocijenilo ju je 43% ispitanika, a 9% ispitanika ostalo je razočarano njenom kvalitetom.
>>Ako želite pronaći posao, ovo ne smijete napraviti!