Ivanečki gradski vijećnici jednoglasno su donijeli novi Prostorni plan uređenja grada Ivanca. Riječ je o ključnom gradskom prostorno-planskom dokumentu kojim je obuhvaćeno uređenje cijelog gradskog prostora, a koji će svojim rješenjima omogućiti da se Ivanec i druga naselja dugoročno razvijaju u novim zonama gospodarske namjene te u skladu s novim prometnim i infrastrukturnim rješenjima.
– U Prostorni plan uvrštena je većina zahtjeva građana i pravnih osoba za proširenje građevinskih područja, a takvih je bilo sedamdesetak. Dok su zone gospodarske namjene u Ivancu proširene na 171 hektar, na temelju zahtjeva poduzetnika predvidjeli smo i nove zone gospodarske namjene u Punikvama, Cerju Tužnom i Lovrečanu, dok se na mjestu sadašnjeg smetlišta u Jerovcu ubuduće planira samo pretovarna stanica. U građevinsko područje svrstana je čak petina ukupnih gradskih površina, što je velik prostor. Zone ugostiteljsko-turističke namjene predviđene su u Margečanu, a prostori sportsko-rekreacijskih zona u Punikvama, Margečanu i na ivanečkim bajerima – naglasila je projektantica Suzana Vujčić iz zagrebačke Uranistice.
Istočno od Poslovne zone predviđene su površine za smještaj solarne elektrane. Ono što je za Ivanec od prvorazredne važnosti svakako su vrlo povoljni priključci na buduću brzu cestu Varaždin – Ivanec – Krapina. S brze ceste Ivanec će dobiti silazni čvor kroz Industrijsku zonu, a ta će cesta ujedno biti poveznica s državnom cestom D35. Trasa pristupne ceste ići će nadvožnjakom preko pruge. Prostornim planom definiran je i prostor za helidrom, za potrebe polijetanja helikoptera kod brzih intervencija.
Nakon što je prihvaćen Prostorni plan kao dokument višeg reda, u Gradskoj vijećnici održana je i javna rasprava o izmjenama i dopunama Urbanističkog i Detaljnog plana uređenja užeg centra Ivanca. U planove su unesene i razne prenamjene temeljem ciljanih zahtjeva tvrtki, obrtnika i građana, koje je tijekom zadnjih nekoliko godina prikupljao Upravni odjel za urbanizam. U Urbanističkom planu najveće se izmjene odnose na nova prometna rješenja (trasa brze ceste sa usklađenjima vezanim uz infrastrukturu i okoliš, željeznička pruga Varaždin – Ivanec – Golubovec koja će i dalje biti namijenjena lokalnom prometu, ali je planirana i za rekonstrukciju) i infrastrukturni prostor (zona elektroničke komunikacije za postavljanje antenskih stupova, solarna elektrana) te na prilagodbe vodoopskrbnih mreža (Pilana II, zapadni vodoopskrbni cjevovod), elektroenergetske i plinske mreže.
U Detaljni plan unesene su promjene koje se odnose na namjenu površina u samom Ivancu. Među prometnim rješenjima najvažnije je ono kojim se zatvara promet kroz centar, čime se otvara mogućnost uređenja glavnog trga, parka i kontaktnih zona. Naglašeno je da se takvim izmjenama i dopunama planova pokušalo naći kompromis između zahtjeva građana, postojeće izgradnje i smjernica gradskih službi za oblikovanje prostora užeg centra Ivanca.