Objektivno informirani te politički pismeni građani koji su spremni odgovorno iskoristiti svoje biračko pravo na predstojećim predsjedničkim izborima jedan su od stupova demokratskog društva. Stoga i Večernji list preuzima svoju zadaću profesionalnog izvještavanja o predsjedničkoj izbornoj kampanji koja počinje danas i to radi poticanja što većeg broja birača da izađu na birališta 22. prosinca ove i 5. siječnja iduće godine. A ove će godine promicanje izbornog procesa Večernji list činiti na tri načina, odnosno na tri multimedijalne platforme – pisanom riječju u tiskanom izdanju Večernjeg lista te na web portalu vecernji.hr, ali i putem televizijskih priloga i emisija na platformi VečernjiTV.
Tim za analizu
U tiskanom izdanju Večernjeg lista čitatelji će moći pronaći intervjue s kandidatima te analize njihovih kampanja. Također, analizirat će se verbalni i neverbalni nastupi kandidata, a Večernjakovi će novinari pripremiti i niz tematskih članaka o ključnim političkim pitanjima. Na webu će se također objavljivati prilagođen sadržaj za portal, a svakog će se jutra tamo moći provjeriti i dnevni sadržaj za VečernjiTV.
– Večernji list ove će godine nadograditi svoje dosadašnje uspješno praćenje izbora, kako predsjedničkih, tako i lokalnih, parlamentarnih te europskih. Stoga smo se odlučili za multimedijalni pristup te ćemo osim analiza i reportaža u tiskanom i digitalnom izdanju, prvi put u vlastitoj produkciji iz našeg modernog televizijskog studija emitirati i emisije u kojima će gostovati predsjednički kandidati, šefovi njihovih stožera, stručnjaci… – ističe glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić te dodaje kako će prvi i drugi krug izbora analizirati stalni novinarsko-analitički tim Večernjeg lista. Televizijske emisije moderirat će novinarke Iva Puljić-Šego, Petra Maretić Žonja i Iva Boban Valečić, a redovni će komentator biti kolumnist Davor Ivanković. Večernjakov izborni tim, uz voditelja Žarka Ivkovića čine još novinari Josip Bohutinski, Ljubica Gatarić, Marinko Jurasić, Tea Romić, Božena Matijević te Denis Romac.
– Osim Večernjakovih političkih novinara koji su već dugi niz godina prepoznatljiva lica na drugim televizijama, a ove će godine voditi i naše emisije, angažirali smo i troje vanjskih političkih stručnjaka, Božu Skoku s Fakulteta političkih znanosti te komunikacijske stručnjake Krešimira Macana i Ankicu Mamić – zaključuje Dražen Klarić.
Pred izbornim timom Večernjeg lista mjesec je dana detaljnih analiza, a svi se slažu kako će iduće razdoblje u političkom životu Hrvatske biti više nego napeto i intenzivno.
– Jedno mjesto, a 11 kandidata. Bit će neizvjesno do samog kraja. Uz četvero favorita po istraživanjima, još njih sedmero odlučilo je uvjeriti birače da bi upravo oni trebali biti buduća predsjednica ili predsjednik Hrvatske. Svi oni misle da favoriti nisu pravi izbor i da je vrijeme da se građanima ponude kvalitetne alternative. Neki uistinu to misle, drugi misle na parlamentarne izbore i žele koristiti kampanju da se predstave kao alternativa za deset mjeseci, a neki su samo tu da smetaju ili pak da se zabavljaju. U svakom slučaju imat ćemo što komentirati i pratiti, a krajnji rezultat možda nas sve iznenadi – kaže poznati hrvatski stručnjak za odnose s javnošću specijaliziran za političku komunikaciju Krešimir Macan te zaključuje kako utrka tek počinje, a prava kampanja može sve promijeniti.
Ono pravo tek slijedi
Da će se kampanja koja je zasad prilično anemična i bez žara zaoštriti početkom službene izborne promidžbe, smatra pak komunikacijska stručnjakinja Ankica Mamić.
– Kao što smo i očekivali, za sada nema ozbiljnih tema i sadržaja, a programi kandidata potpuno su irelevantni. Poruke se svode na šale i pošalice i u dosadašnjem, medijski vidljivom dijelu kampanje, sve što smo od kandidata čuli jest reaktivno pa se stvara dojam da kandidati kampanju odrađuju preko volje i samo čekaju da sve skupa što prije završi. Nitko od vodećih kandidata (prema istraživanjima javnog mnijenja) nije u dosadašnjem dijelu kampanje iskoristio priliku nametnuti svoju poruku i teme. Tek ćemo vidjeti tko će se pokazati vještiji u korištenju plaćenih komunikacijskih kanala i kvalitetnije ispričati svoju priču – zaključuje Mamić, a profesor Božo Skoko podsjeća da je marketinški stručnjak James Robinson svojedobno izjavio kako se političke kampanje pretvaraju u „orgije emocija sa svrhom skretanja pozornosti sa stvarnih pitanja, a kako bi paralizirali i ono malo moždanih sposobnosti za zdravo rasuđivanje“.
– Kad započne službena izborna kampanja, bit ćemo izloženi tolikom broju zaglušujućih poruka i uzavrelih emocija da će se kandidati teško moći izboriti za pozornost, koju su imali u pretkampanji. Prava televizijska sučeljavanja s ovolikim brojem kandidata bit će gotovo nemoguća u prvom krugu. Stoga im preostaje motivirati svoje biračko tijelo na terenu da iziđu na izbore i daju im svoj glas te pokušaju utjecati na one neodlučne – zaključuje Skoko.
Znaci , bit cemo dobro informirani sto o tome misle u "Regiji" !