Dugoočekivano zahlađenje i kiša u Dalmaciji nisu donijeli mirnu noć vatrogascima iz šibensko-kninske županije. Na intervencije su izlazili zbog udara groma koji je prouzroči požar na poluotoku Oštrica kod Grebaštice, a potom i u na obali za privez turističkih plovila Županijske lučke uprave u šibenskoj uvali sv. Petar, u predjelu Mandalina. Tamo su nas jučer ujutro dočekale tužne scene - izgorio je gotovo u potpunosti 28-metarski drveni jedrenjak tipa 'gulet' izgrađen u Turskoj. Vlasnik i zapovjednik broda, šibenski poduzetnik Dragan Grubišić prvi se na našim prostorima, još 2002. godine, počeo baviti privatnim čarterom guleta za krstarenje Jadranom. Grubišić je vlasnik tvrtke Adriatic Cruising koja je u floti imala četiri luksuzna turistička jedrenjaka, a sada su ostali bez jednog od njih.
Na guletu izgrađenom od mahagonija, nakon udara groma najvjerojatnije u križ na jarbolu, izgorjelo je kompletno nadgrađe, strojarnica, salon i sobe. Uništena je kompletna oprema, skupi drveni namještaj, cijela unutrašnjost jedrenjaka koji je bio jedan od najatraktivnijih na Jadranu te dio flote koja je plijenila pažnju stranih ali i domaćih gostiju. Gulet je inače posebno izgrađen drveni brod, opremljen s jedrima, ali također koristi i snagu svojih motora, dok gosti imaju mogućnost korištenja jet ski-a, glisera, kanua i vodenih skija. Brodovi su stari od 12 do 21 godinu, a najveći od njih dužine je 35 metara. U gotovo 20 godina koliko se bavi ovim poslom Grubišić nikada nije doživio nesreću. Javio nam se utučen, nakon neprospavane noći.
'Istina je da sam jedan od prvih u Hrvatskoj krenuo s ulaganjem u gulete, prepoznao sam da bi posao mogao krenuti dobro u sektoru privatnih čartera. Vrlo brzo proširili smo flotu s jednog na pet brodova. Jednog sad prodao, a nakon ovog događaja, sada ih imamo tri... Još ne znam je li brod Perla za otpis, ovisi o osiguravateljskom društvu, polica je čista i uredno plaćena, a policija je napravila zapisnik, Najbitnije je da nitko nije stradao ' kazao nam je Grubišić.
Oko ponoć i pol vatrogasci su mu dojavili da je njegov jedrenjak u plamenu. "Nisam mogao vjerovati. Brod je bio spreman za primanje gostiju, sve je bilo namješteno, u subotu smo trebali isploviti. A onda se dogodi jedna ovako glupa, neočekivana stvar, iako je brod opremljen svim potrebnim alarmima i sustavom za gašenje požara. U životu nisam vidio ovakav požar na brodu, ne razumijem kako se vatra uspjela tako proširiti, bila je nezaustavljiva. Protupožarni sustav na brodu osim alarma opremljen je i tzv. vodenim bombama u kojima su kemikalije za gašenje požara. Sistem radi tako da se stakleni spremni s kemikalijama raspukne uslijed požara, voda se rasprši po makini. Ništa, nažalost, nije pomoglo"
Iako je brod u plovnom stanju, kako su izvijestili iz Lučke kapetanije Šibenik, materijalna šteta je ogromna. "Ne mogu vam točno kazati kolika je šteta jer još nisam ušao u strojarnicu, to nije moguće dok traje istraga koja kreće tek kad se požar proglasi ugašenim. Još nisam vidio stanje, ali sigurno je da će šteta biti strašna. Ne sijem se petljati dok službe rade svoj posao", kaže Grubišić.
POVEZANI ČLANCI:
Dodaje da mnogi ne razumiju koliko je svaki brodski posao kompleksan te zahtijeva izuzetznu opremljenost i pozornost. Opasnost na moru prijeti sa svih strana, moraš biti spreman na sve, posada mora biti obučena. Da se požar dogodio dok su na njemu ljudi i posada, bili bismo spremni na reakciju, gašenje i napuštanje broda, imamo brze gumenjake za evakuaciju pročitao sam danas da se u Splitu na ovakav način zapalila jedrilica od 57 metara, vrijedna 20 milijuna eura. Dogodi se, ali tuga je velika', zaključio je šibenski poduzetnik.
Osiguranje će platiti glavninu. Tuga je ono na Viru, ovo je ružno, neugodno, stresno...