Ujutro je kod svog obiteljskog liječnika izvadila krv, a u 14 sati isti dan na pametnom telefonu čitala njegov nalaz i uputu – konkretno je dobila dijagnozu i poruku da je recept za potreban lijek poslan u ljekarnu. Zdravstveni problem riješen je jednim odlaskom obiteljskom liječniku, bez čekanja, a sve mobitelom, odnosno preko mobilne aplikacije koja je hrvatski proizvod.
Ovo je priča tek jednog od 1700 pacijenata uključenih u projekt testiranja aplikacije koji se provodi u 53 ordinacije u više gradova. Od lanjskog studenog, kada je projekt počeo, do početka ovog mjeseca putem aplikacije liječnicima je poslano 4140 molbi za recepte i 8000 poruka pacijentima.
Priča pacijentice s početka teksta situacija je iz ordinacije obiteljske medicine dr. Gorana Lazića iz Karlovca, koji je i sukreirao aplikaciju. U čekaonici njegove ordinacije stoji i infokiosk koji također sadrži tu aplikaciju tako da pacijenti i otamo mogu poslati potrebnu poruku svojem liječniku. Uz infokiosk aplikacija funkcionira na pametnom telefonu, tabletu, računalu, a stručnjaci sa zagrebačkog Fakulteta elektronike i računarstva u suradnji s tvrtkom MCS grupa prilagodili su je i za starije osobe – na televizoru.
Tako uz pomoć daljinskog pacijenti koji sudjeluju u pilot-projektu svoju, primjerice, kroničnu terapiju naruče ne odlazeći liječniku nego uz pomoć daljinskog za televizor.
– Stariji čovjek si tako može pogledati i liječnički nalaz, zamoliti ga stalnu terapiju... U našem je pilot-projektu puno primjera da se o starijima brinu djeca, koja onda moraju telefonirati, odlaziti u ordinacije, čekati, riskiraju zaraze... Sve to više nije potrebno, a rasterećuje se i administracija u ordinacijama primarne zaštite. Administrativne stvari u ordinacijama treba dići na razinu da ih liječnik odrađuje jednim klikom – opisuje direktor tvrtke Branko Šoštarić.
Pilot-projekt završava krajem travnja, kada će se evaluirati podaci i potom će se aplikacija ponuditi hrvatskom zdravstvenom sustavu.
>> Izmislila bezbolno vađenje krvi: 'Neuspješna studentica' je najmlađa žena milijarderka
A jestu neki pametni sa svojim komentarima, pogotovo ovi šta zivkaju doktore telefonski. Vi vjerojatno mislite da lječnici i sestre samo čekaju na telefonu da ih vi nazovete kako bi vam se pročitao i rastumačio nalaz. Naravno recepti, injekcije i pregledi... sve se to samo od sebe odrađuje. No.1 je vaš telefonski poziv. Lako je popljuvati na forumu...