Državna cesta D-100 protegnula se od Porozine do Velog Lošinja,
povezuje Cres i Lošinj, a oba otoka i s trećim, Krkom, te s kopnom, pa
je, osobito u ljetnim mjesecima, prometno preopterećena.
Uređenje po fazama
Dobar dio ceste, osobito na Lošinju je preuređen, a na Cresu radnike i
građevinske strojeve čekaju najkritičniji dijelovi. Odnosi se to
osobito na dio koji prolazi kroz Tramuntanu. Cesta je za suvremena
vozila preuska, a vozači nailaze i na dodatna suženja zbog odrona.
- Od pristaništa na Porozini do skretanja u Beli obnovljeno je samo
nekoliko kilometara, premda su radovi na cijelom potezu trebali biti
gotovi lani. Oni jesu u planu, ali trebalo bi ih ubrzati jer je to
najopasniji dio, a od listopada imamo i suženje zbog odrona. Cresani
znaju kakve ih zamke čekaju, znaju i kada dolaze trajekti pa stanu i
pričekaju prolaz vozila, ali teško strancima – kaže predsjednica MO
Dragozetić i vijećnica u creskom Gradskom vijeću Nevia Srdoč.
Potvrdu smo dobili od jednog turističkog djelatnika kojega je gošća iz
Njemačke, vozeći se autobusom, pitala gdje je trasa ceste u drugom
pravcu.
- O toj cesti ne smije se govoriti u kontekstu dva otoka. To je državna
cesta čiju obnovu financiraju Hrvatske ceste. Dokaz da se nije odustalo
je betonara koja čeka građevinske strojeve i radnike GP Krk, a zastoj
je nastao zbog imovinsko-pravnih odnosa, jer se više ništa ne može
graditi bez lokacijske i građevinske dozvole. Radovi će se nastaviti
čim se riješe imovinsko-pravni odnosi, što je i jedini prioritet za
pojedine dionice - kaže creski gradonačelnik Gaetano Negovetić.
Premda je za obnovu ostao najkritičniji dio, može se reći da je
najosjetljiviji dio završen. To je dionica uz Vransko jezero koja je
pomaknuta nešto dalje kako bi u slučaju prometnih nesreća vozila koja
preveze opasne terete, jezero i cijelo vodozaštitno područje bilo
sigurno, a završena je obilaznica kod Nerezina.
Još 30-ak kilometara
Cesta se obnavlja po dionicama, pa vozači malo voze suvremenom širokom
prometnicom, nakon koje dolaze na dionice izgrađene šezdesetih godina,
već tada preuske. Danas, kada turisti dolaze u velikim osobnim
automobilima i autobusima na kat prava je sreća što nije bilo težih
prometnih nesreća. Za obnovu je ostalo 30-ak kilometara, nakon čega će
oba otoka imati suvremenu cestu.
Jako je lijepo, ali gdje je cesta u suprotnom pravcu?
![](/media/img/35/bb/8a1b8905298c435bd75e.jpeg)