U ovoj školskoj godini koja se bliži kraju nastava je u Karlovačkoj županiji bila organizirana za 9602 osnovca u 29 matičnih i 51 područnoj školi. U funkciji je dvanaest srednjih škola koje pohađa 4824 učenika u sedamdeset različitih programa. To su neke od najznačajnijih brojki obrazovnog sustava u županiji.
Tri programa u tri škole
Slična će biti i predstojeća školska godina, u kojoj se očekuje daljnje smanjenje broja učenika. No, 2011./2012. bit će posve drukčija, jer bi do tada trebala biti uspostavljena mreža školskih ustanova. Mnogi se pitaju hoće li to donijeti zatvaranje škola i ukidanje nekih programa koji se ‘poklapaju’, što za sobom povlači i smanjenje broja djelatnika. Poznato je da gimnaziju imamo u Karlovcu, Ogulinu, Slunju i Dugoj Resi. Nastava za neka obrtnička zanimanja, poput vodoinstalatera i strojobravara, organizirana je u Slunju, Karlovcu i Ogulinu. Ekonomsko-turistička škola ima hotelijersko-turističke tehničare, a Trgovačko-ugostiteljska škola turističko-hotelijerske komercijaliste. Rezovi će biti bolni, ali su nužni, s obzirom na to da će po demografskim kretanjima za dvije godine biti još 700 učenika manje.
– Iako imamo sve pokazatelje, ali čekamo izmjene Zakona o osnovnom i srednjem školstvu te pedagoškim standardima, koje bi Sabor trebao donijeti možda već u srpnju. Neke područne škole vjerojatno će prestati raditi, jer će jednostavnije i jeftinije biti prevoziti učenike do matične škole u kojoj su bolji uvjeti. Međutim, vodit će se računa o svim aspektima. Kod osnovnih škola najvažnija će biti upisna područja, a kod srednjih programi i zanimanja – najavio je pročelnik upravnog Odjela za prosvjetu, kulturu, tehničku kulturu, šport i informiranje Željko Šančić. Dodaje da nije sporno što se gimnazijski programi provode u četiri grada, ali mehatronika se ne može tako razvijati jer jedan CNC stroj stoji čak pola milijuna kuna. Ravnatelj Gimnazije Karlovac Damir Mandić upozorava da će biti vrlo loše ako će se mreža škola raditi isključivo po materijalnim troškovima.
Najvažniji su programi
– Ako će argument biti da je stroj za obrtničke programe skuplji od gimnazije, onda odgovaram da netko djecu u strukovnim školama treba naučiti da rade na tome. Na razini grada i županije treba doći do podataka što tržištu rada treba i na osnovi toga napraviti programe. Obrazovanje košta i ukoliko želimo kvalitetno školstvo onda treba ulagati. Slažem se da nije problem što imamo četiri gimnazije. No, tim učenicima treba pružiti najbolje uvjete, a javlja se veliki problem stručno zastupljene nastave – napominje ravnatelj Gimnazije Karlovac Damir Mandić.