Teoriju je bolje svladati kroz praksu, na svim razinama školovanja treba raditi na usađivanju odgovornosti, potreban je fleksibilan sustav koji će fakultetima omogućiti praćenje stvarnih potreba, matura je koristan instrument, ali nije prilagođena učenicima strukovnih škola, a praksa treba biti obvezan dio studijskih programa - zaključci su to panela "Jesu li faksevi mjesto za stvaranje vještina ili je tad već kasno?", na kojem su sudjelovali dekani Fakulteta prometnih znanosti, Fakulteta organizacije i informatike te visokog učilišta Algebra.
Panel je održan u sklopu konferencije "Obrazovanje na prekretnici", a dekani su istaknuli važnost stvaranja vještina i suradnje s gospodarstvom te nužnost uvođenja stručne prakse u obvezan dio studijskih programa.
Čelnik Fakulteta prometnih znanosti Marko Šoštarić govorio je o važnosti izmjene nastavnih planova i programa fakulteta jer, uslijed dolaska novih tehnologija, autonomnih vozila, alternativnih goriva i primjene umjetne inteligencije u prometu od studenata se zahtijevaju što raznolikije vještine i uspješna primjena znanja u praksi.
- Studenti će učiti na konkretnim primjerima i projektima te kroz primjenu konkretnih tehnologija. Planiramo da se teorija prometnog toka na fakultetu više neće učiti iz knjige i prezentacija, nego će se učiti na zadatku kako riješiti problem prometne gužve na Jadranskom mostu za vrijeme odvijanja radova. Studenti će izučavati taj problem i kroz njega naučiti kapacitete, propusne moći i sve što ulazi u teoriju prometnog tok - kazao je Šoštarić.
I na Fakultetu organizacije i informatike slažu se da je princip učenja kroz praksu važan. Dekanica Nina Begičević Ređep objasnila je koncept Work Based Learninga, koji studentima omogućuje učenje kroz stjecanje vještina.
- Work Based Learning inovativni je koncept učenja i podučavanja. Upotrijebili smo sistemski pristup primjene WBL-a i mislim da je to jako dobar način stvaranja vještina. Mi sada na gotovo tridesetak predmeta razradimo poslovni problem s poslodavcima, a zatim studenti trebaju riješiti taj problem. Studentima to pomaže u podizanju razine vještina, sposobnost rješavanja problema i kritičkog mišljenja. Na preddiplomskoj razini praksu smo osmislili u obliku job shadowinga, a na diplomskoj da se praksa provodi kroz rad u nekoj tvrtki. Naravno, mi imamo sreću jer smo IT faks i imamo više od 600 IT partnera koji žele vaše studente, pa nije problem naći praksu. Ali potrebno je sve to organizirati i provesti, naći praksu, evaluirati praksu i vidjeti jesu li poslodavci zadovoljni - rekla je N. Begičević Ređep.
Dekan visokog učilišta Algebra Mislav Balković stjecanje odgovornosti smatra posebno važnom vještinom te primjećuje da je to vještina koja u Hrvatskoj nedostaje na svim razinama obrazovanja.
- U dijelu koji se odnosi na osnovno i srednje obrazovanje, mislim da bi najviše dobili ne samo sa dodatnim razvojem sadržaja ishoda učenja, nego i uvođenjem odgovornosti i svijesti učenika da iza rada stoje rezultati. U visokom obrazovanju morate imati fleksibilan sustav koji omogućuje ustanovama da brzo i lako mijenjaju programe koji su već jednom pokrenuti da bi pratili stvarne potrebe. Tu trenutno zakon stoji dobro, sad je pitanje koliko će ovaj novi Zakon o osiguravanju kvalitete u znanosti i viskom obrazovanju tu zaoštriti i otežati stvari - zaključio je Balković.
>> VIDEO Zbog snimanja filma Canary Black tramvaji neće voziti centrom Zagreba čak 6 večeri!
Na ovu temu naravno nema komentara. Nije ovo nogomet ili Putin pa da se mogu razmahati strasti.....