Apsurdnu situaciju doživjela je 29-godišnja Osječanka prošlog četvrtka u večernjim satima kada je u Donjem gradu u Osijeku, kao i nebrojeno puta dosad, čekala tramvaj s djetetom koje je bilo u kolicima.
– Tramvaj je stao i zamolila sam vozača da mi pomogne unijeti dijete u kolicima, no on je rekao da ga bole leđa i da ne može. Zamolila sam ga da pita nekoga od putnika, no on je rekao da nema što i koga pitati, zatvorio je vrata i otišao. Dočekala sam potom drugi tramvaj i u međuvremenu nazvala GPP gdje sam se šokirala kad sam čula da ja i ne smijem ući s djetetom u kolicima – ispričala je žena za Glas Slavonije, dodajući da je dugogodišnja korisnica GPP-a i ima mjesečnu kartu te je smatrala da neće biti ni najmanji problem da se tramvajem doveze na željeno odredište.
Nalaže pravilnik tvrtke
Prometnik joj je pojasnio, kaže, da prije ulaska u vozilo mora sklopiti kolica kako to nalaže pravilnik tvrtke. Bila je šokirana, to više što je nebrojeno puta ušla u tramvaj s djetetom u kolicima, a u istoj situaciji svakodnevno je viđala i druge majke s djecom koja su još uvijek u kolicima. Nije joj bilo jasno kako je moguće da GPP inzistira na takvim pravilima jer teoretski, kaže, ne može devetomjesečno dijete držati u rukama zajedno s torbom u kojoj drži potrepštine za dijete, ali i svojom osobnom torbicom te istovremeno sklapati kolica.
– Ovo trebaju objasniti i drugim majkama, ne samo meni. Ne znam jesam li više šokirana što mi vozač nije želio pomoći ili kad sam čula da onako kako devet mjeseci ulazim u tramvaj više ne smijem ući – ispričala je majka djeteta.
Isto pravilo i u autobusima
Kako je objasnio Anto Mijić, rukovoditelj Sektora prometa u GPP-u, istina je da pravilnik nalaže da se kolica moraju sklopiti i zakočiti, a dijete zbog sigurnosti držati u rukama, odnosno u krilu.
– Može se dogoditi da kolica nisu zakočena dobro i da jednostavno "odlete" prilikom kočenja tramvaja. Ako je dijete u naručju majke, puno je veća sigurnost i to pravilo vrijedi za sve, no ako netko ne sklopi kolica, vozi se na vlastitu odgovornost. Kad je u pitanju ophođenje vozača, pretpostavljam da ima vozača koji imaju problema s kralježnicom kao profesionalnu bolest, no nije u redu što je otišao i ostavio ženu. Napravio je pogrešku, a inače vozači u 99 posto slučajeva pomažu putnicima pri ulasku i izlasku iz vozila – rekao je Mijić, dodajući da isto pravilo vrijedi i za vožnju u autobusima od kojih samo 12 ima platformu za invalidska, no ne i za dječja kolica.
Ni meni se ne svidja sto moram cekat na crvenom na semaforu ali ipak cekam. Svi danas zagovaraju anarhiju, a s druge strane ocekuju da ce drugi drzati pravila i nedaj Boze povrijediti njihovo pravo. Nema prava bez obveza i obrnuto