Europska komisija, iako u svome izvješću pregleda obrazovanja i osposobljavanja “Školu za život”, koja je u eksperimentalnoj primjeni u 74 škole, zamjenjuje s kurikularnom reformom, hvali hrvatske napore u izmjeni obrazovnog sustava.
Štoviše, pohvale, koje su na neskriveno zadovoljstvo ministrice obrazovanja Blaženke Divjak i više nego dobrodošle, ne odnose se samo na eksperimentalnu fazu reforme, već i na činjenicu da je u pete i šeste razrede osnovnih škola uvedena obvezna informatika, ali i da je Hrvatska, stoji u izvješću, ostvarila značajan napredak u ostvarivanju jednakih prilika u dostupnosti visokog obrazovanja za studente slabijeg imovinskog stanja osiguravajući im dvostruko veći broja stipendija.
– Prethodna izvješća Europske komisije nisu bila ni približno tako povoljna i zato sam zaista zadovoljna nakon ovog pozitivnog pregleda triju reformskih procesa. Posebno mi je drago vidjeti da je Komisija pohvalila korištenje EU fondova u reformskim procesima. Važno je jednakim tempom nastaviti uvođenje potrebnih promjena i dok god je ovaj tim u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, učinit ćemo sve što je u našoj moći da konačno u školama i fakultetima zaživi obrazovanje koje će mladim ljudima osigurati prilike za ostvarivanje ambicija i snova u Hrvatskoj – poručila je ministrica Divjak.
Europska komisija istaknula je ujedno i važnost zakonskih izmjena u strukovnom obrazovanju koje su, kažu, otvorile mogućnost reformi strukovnog obrazovanja “koje je dugi niz godina u Hrvatskoj suočeno s problemima kvalitete i povezanosti s tržištem rada“. U sklopu reforme strukovnog obrazovanja iz Bruxellesa podcrtavaju kako je uvođenje dualnog obrazovanja u pilot-projektu te uspostava 25 regionalnih centara kompetentnosti vrijednih milijardu kuna dobar reformski smjer.
– Iako razloga za optimizam ima, u političkom prostoru i određenim interesnim skupinama još ima puno kočničara reformi kojima nije u fokusu opći interes već zaustavljanje progresa i ostvarivanje osobnih probitka – kaže Divjak. Komisija je Hrvatskoj dala i preporuke oko povećanja opsega građanskog odgoja te istaknula da moramo snažnije raditi na promociji cjeloživotnog obrazovanja i predškolskog odgoja i obrazovanja.
kada će se uvesti predmet ''sorosev naputak'' ?