Nekad su dizajneri voljeli partijske kongrese i konferencije. Ne iz političkih, nego iz umjetničkih i komercijalnih razloga. Mogli su se razmahati i dobro zaraditi, naravno, pod uvjetom da su bili "na liniji" i da nisu izbjegavali propisane ikonografske oznake vremena: srp, čekić, petokraku, Titov lik i crvenu boju. Oni bi dobili novac, javna priznanja i nove poslove, a Partija bi se zakitila ukusnim plakatima, originalnim prigodnim torbama za "materijale" i lijepo opremljenim "materijalima", primjerice izvještajem dr. Vladimira Bakarića "o pojavama i razvoju nacionalističkog djelovanja i frakcionaške aktivnosti" između dvaju kongresa.
Ono što nekad bijahu kongresi i konferencije, danas su velika javna ili, točnije, državna poduzeća. Dizajneri se opet imaju u što zaljubiti. Čak i nije nužno da budu "pravilno opredijeljeni", a i s ikonografskim elementima mogu baratati mnogo slobodnije. Mjesto srpa, čekića, petokrake, Titove glave i crvene boje mogu, recimo, uzeti luk, krastavac, srce, direktorov fotos i bilo koju boju. U ishodu je sve kao i nekad: dizajnerima novac i slava, a javnoj tvrtki superdizajniran izvještaj o godišnjem poslovanju. Izvještaj kome se svi dive, a malo ga tko ima volju čitati; u kome su likovni elementi raskošni, a slova sitna i nečitka; sve pršti od duhovitih dizajnerskih ideja, a tekst s dosadnim tablicama nepregledan i neprohodan! Svi zadovoljni, sve dobro izgleda, nitko ništa ne razumije!
"Tvrtka mora ispuniti zahtjeve potrošača, očekivanja dioničara, potrebe zaposlenika i obveze prema društvu", našao sam u jednom takvom izvještaju za koji su njegovi dizajneri, Bruketa i Žinić, nedavno u Americi dobili važnu nagradu. Poruka je zauzela cijelu stranicu, a ispisana je u bojama. Iza nje slijede prevažna pravila o vladanju za stolom (pravilo br. 10 na nedizajniranom hrvatskom glasi: "Nepristojno je pričati punih ustiju") i druge gospodarske obavijesti o godišnjem poslovanju Podravke.
Među kojima je i ova o tome što su slastice (koju su nagrađeni dizajneri također raspalili preko cijele stranice): "Slasticama nazivamo ona slatka jela koja su po svom sastavu bogata, po načinu pripremanja komplicirana, a po vanjštini dotjerana ili raskošno ukrašena te koja se priređuju za izvanredne i svečane prilike". O tome koliko je tvrtka s dizajniranim godišnjim izvještajem uistinu zaradila, koliko potrošila, što je novo stvorila... o tome se možete informirati samo s pomoću jakog mikroskopa i dobrog detektiva. No, ni sve to vam neće pomoći da otkrijete koliko je "tvrtka koja mora ispuniti zahtjeve" potrošila na dizajn, posebice na dizajn izvještaja o godišnjim troškovima. Jučer zvijezda, danas srčeko: zahvalni dizajneri zauvijek!