Kineski konzorcij predvođen tvrtkom China Road and Bridge Corporation (CRBC) gradit će Pelješki most, a u nastavku teksta saznajte najvažnije informacije o jednom od najvećih projekata u Hrvatskoj.
2,08 milijardi kuna bez PDV-a iznos je odabrane ponude kineskog konzorcija predvođenog China Road and Bridge Corporationom za gradnju Pelješkog mosta
2021. godine most bi trebao biti gotov, ako radovi počnu ove godine s obzirom na to da su se Kinezi obvezali sagraditi ga u roku od tri godine, što je šest mjeseci kraće od roka traženog u natječaju
2,4 kilometra bit će dug Pelješki most, imat će dva vozna traka, a njihova će širina biti 3,5 m, dok će širina zaustavnih trakova biti 2,5 m. Visina mosta je 55 metara
85.317 tona čelika bit će ugrađeno u most, i to 19.500 tona čelika za armiranje, 90 tona čelika za prednapinjanje, 34.727 tona čelika za rasponsku konstrukciju i 31.000 tona čelika za pilote
1105 tona težit će ukupno kose zatege mosta, a njihova duljina bit će od 32,5 do 137 metara
12 stupova ukupno će nositi most, a 6 pilona bit će postavljeno na središnje pozicije
285 metara iznosi najveći raspon mosta
70.000 m3 betona ugradit će se u most
Piloti
Čelični piloti buše se s usidrenog plutajućeg platoa. Prije izvođenja pilota radni plato potrebno je primjereno pozicionirati i usidriti te odgovarajuće označiti pozicije pilota. Pobijanje se izvodi vibracijskim maljem (zabijanje do dubine od 40 do 45 metara) i hidrauličkim udarnim maljem (zabijanje do čvrste stijene).
Donji ustroj
Stupovi će se izvoditi samopenjućom oplatom po segmentima duljine četiri metra. Opskrba materijalom te podizanje oplate i opreme izvodit će se pomoću toranjske dizalice pričvršćene na temeljnu ploču stupa. Betonski dio konstrukcije iznad stupova 5 – 10 izvodit će se u klasičnoj oplati.
Piloni
Piloni punog betonskog presjeka, konstantne širine (2,2 metra) izvodit će se isto kao stupovi u penjućoj oplati, po segmentima duljine četiri metra . Upornjaci će se izvoditi na klasičan način u oplati.
Čelična rasponska konstrukcija mosta
Projektno je rješenje dimenzionirano na dvije tehnologije: uravnotežene slobodne konzolne gradnje središnjih rasponskih dijelova i metode potiskivanja pristupnih dijelova mosta. Segmenti duljine 12 metara izrade se u tvornici i dopreme na mjesto ugradnje brodom, a nakon toga podignu na projektiranu visinu. Moguća je i izvedba pristupnih dijelova mosta tehnologijom postupnog potiskivanja uporabom pomoćnog pilona.Izvedba čelične konstrukcije središnjeg - ovješenog dijela mosta provodi se po sistemu slobodne konzolne gradnje s montažom čeličnih segmenata dužine 1 metra. Svaki simetrično namješten segment pričvršćen je kosom zategom.
Opet i to samo u Vecernjem, slika buduceg Peljeskog mosta i na toj slici covjek koji sigurno ima neku ulogu u vezi mosta, ali na slici u vecernjem pise tko je fotograf ( sto nikoga ne zanima ) ali nista o covjeku na slici tko je, i kakovu ulogu ima u izgradnji mosta, neprofesionalno od vecernjeg, jadno.