Nema krize za izbore: Potencijalni predsjednici ne štede na kampanjama

Kandidati u 10 dana dali 3,23 milijuna za reklame

predsjednički kandidati
Boris Ščitar/Pixsell
07.12.2009.
u 17:27

Ivo Josipović u prvih deset dana kampanje nije se reklamirao na TV-u pa je nešto uštedio, no prava reklamna bitka tek slijedi.

Unatoč krizi i zaklinjanju u jeftinu i skromnu kampanju predsjednički kandidati ubrzano troše goleme količine novca ne bi li se reklamama približili biračima. U prvih deset dana kampanje, od 19. do 29. studenoga, Milan Bandić, Dragan Primorac, Nadan Vidošević, Andrija Hebrang, Vesna Škare-Ožbolt i Miroslav Tuđman, šestorka koja je od samog početka predizborne kampanje počela s televizijskim reklamama, potrošila je ukupno 3,23 milijuna kuna.

Reklame na televizijama najskuplji su način oglašivanja i najveća stavka u predizbornoj propagandi, a u ovom su slučaju dvojica kandidata potrošila jednako kao i ostala četiri. Milan Bandić, koji otkad se kandidirao govori da će njegova kampanja stajati manje nego kod najbližeg mu konkurenta, potrošio je najviše. U tih deset dana na Prvom i Drugom programu HTV-a te na Novoj TV i RTL-u emitirao je reklama u vrijednosti 1,22 milijuna kuna.

Na HTV-u je doduše dobio, kao i svi ostali kandidati, popust od 50 posto, dok RTL i Nova popuste kandidatima drže poslovnom tajnom.

Primorac slijedi Bandića
Dragan Primorac prati ga troškovima u stopu. Potrošio je, naime, samo 100 tisuća kuna manje. Bandić je samo u jednom danu, 20. studenoga, potrošio čak 167 tisuća kuna, a Primorčevi su marketinški stručnjaci najviše uložili 29. studenoga kada su "spržili" 145 tisuća kuna. No, ako je suditi po trendu troškova, Bandić ima nekih problema s financiranjem kampanje ili je zaključio da ga na televiziji ima previše. U prvom danu emitiranja svojih spotova potrošio je naime 87 tisuća kuna samo na Prvom programu HTV-a, dok je deset dana kasnije na istom programu potrošio samo 8800 kuna. Iako je s televizijskim reklamama počeo kad i Bandić i Primorac, Nadan Vidošević je potrošio daleko manje – 516 tisuća kuna.

Skromni Tuđman
Andrija Hebrang je, za samo dva dana, jedina u kojima su se vrtjeli njegovi spotovi, i to samo na Prvom programu HTV-a, potrošio 202.000 kuna. Vesna Škare-Ožbolt u pet dana reklamiranja potrošila je 65 tisuća kuna, a Miroslav Tuđman očito se ne može podičiti reprezentativnim proračunom za kampanju jer je u dva dana reklamiranja potrošio samo 6,5 tisuća kuna.

Ivo Josipović, vodeći po anketama, odlučio je malo pričekati s televizijskim reklamama pa će se njegovi prvi troškovi znati tek za desetak dana. No, zato je još prije početka kampanje počeo lijepiti plakate s natpisom “PravDA!” što je vidljivo i iz njegova privremenog financijskog izvješća.

Do prvoga kruga kampanje kandidatima preostaje još 18 dana u kojima će se zasigurno, makar oni koji imaju novca, nesmiljeno trošiti. Oni koji imaju ograničene budžete i u ovoj će se kampanji moći samo žaliti da pokraj “bogataša” nisu ni imali pravu šansu. Uz to, vjerojatno će se i nakon ovih izbora vući repovi neprijavljenih troškova i sumnjivih donacija kakvi su obilježili sve prethodne izbore u Hrvatskoj.

Komentara 60

PR
prakator
18:11 07.12.2009.

Tako se trosi kada nije iz tvoga dzepa samo naprid a zelite voditi Lipu Nasu samo da mi je znati tko ce vas da izabere uufffffff.

Avatar jura-100
jura-100
18:14 07.12.2009.

HrvatskaHrvatima Eeee, jakog li dokaza :) A što ćemo sa drugim dokazima - kako su mu unuci otvarali banke, Seka lanac trgovina, žena nekakve lažne zaklade??? I SVE je propalo kad je stari otišao!!! Želiš li reći da su svee te biznise pokrenuli svojom lovicom??? A diktator do 1990 nije imao za grijanje? To što Mladunče nema love samo je dokaz da su sve potrošili - kao i svatko tko do love dođe na takav način - bez vlastitiog truda.

DV
dvorskaluda
17:49 07.12.2009.

Pa kaj - samo jednom se bira!!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije