Rezultati toksikoloških analiza kojima je bio podvrgnut Francesco Schettino, kapetan Costa Concordije, negativni su, objavljeno je danas. Analizirani su kosa i urin a zaključeno je da Schettino nije bio ni pod utjecajem droge ni pod utjecajem alkohola kada je brodom udario u hrid pokraj otoka Giglija. Njegov odvjetnik Bruno Leporatti izjavio je da nikada nije bilo sumnje u rezultat toksikološke analize.
Kapetan Schettino najvjerojatnije nije bio dobro koncentriran na upravljanje brodom, jer je na zapovjednom mostu bilo previše ljudi kojima tamo nije bilo mjesto. Silvia Coronika, treća časnica palube broda Concordia, izjavila je da je u trenutku prolaska pokraj otoka Giglija na mostu “bilo previše ljudi koji nisu nadležni za plovidbu”.
Među njima je bio i glavni konobar Manrico Giampetroni, koga je Schettino pozvao kako bi promatrao “naklon” broda stanovnicima otoka.
– Te su ljudi razgovarali, ometali i smanjivali koncentraciju za plovidbu – izjavila je treća časnica Coronika.
Danas ujutro nastavljeno je traganje za nestalima, kojih prema jednoj verziji ima još 20, a prema drugoj još 24 i nakon što je iz broda izvučena 13. žrtva brodoloma.
Šef civilne zaštite Franco Gabrielli trebao bi donijeti odluku o početku operacije izvlačenja 2400 tona goriva iz brodskih spremnika. Tu će operaciju provesti nizozemska tvrtka Smith, a trajat će desetak dana.
Schettino, kapetan nasukane Costa Concordije, optužen za usmjeravanje broda prema stijenama otočića Giglio zbog neopreznog pokušaja "salutiranja" otoku, navodno tvrdi da su mu vlasnici broda, kompanija Costa Crociere, naredili da izvede opasni manevar.
– Pozdrav Gigliju Costa je tražila i planirala prije isplovljavanja iz Civitavecchia – objasnio je, donosi Guardian, Schettino istražnom sucu.
Prema tvrdnjama kapetana Schettina "salutiranje" je trebalo biti odrađeno tjedan dana ranije, ali je odgođeno zbog lošeg vremena. Navodno je istražnom sucu rekao da je kompanija inzistirala na izvođenju takvih manevara jer su bili dobri za promidžbu krstarenja.
– Costa je bila svjesna prakse "salutiranja" diljem svijeta – kazao je Schettino.
Njegove tvrdnje suprotne su onome što je Pier Luigi Foschi, generalni direktor Costa Crociere, kazao prošlog tjedna.
– Ne mogu isključiti mogućnost da se neki brodovi na inicijativu kapetana približavaju obali bez našeg znanja, ali nikada nisam znao da se to čini na tako opasan način – tvrdio je prošlog tjedna Foschi.
Schettino pak tvrdi da je, ugledavši se na druge kapetane Costinih kruzera, nekoliko puta izbliza "salutirao" Kapriju, obali Sorrenta nedaleko od Napulja, pa i samom Gigliju.
Podsjetimo, najmanje 13 osoba poginulo je u nesreći kruzera pokušavajući pobjeći s broda dok se nasukavao na stijene nakon sudara. Tijelo još neidentificirane ženske osobe ronioci su jučer pronašli u potopljenom dijelu broda, kapetan Schettino u kućnom je pritvoru zbog optužbi za ubojstvo, izazivanje brodoloma i napuštanje broda.
U međuvremenu šef spasilačkih timova koji pretražuju Concordiju upozorio je da se na brodu najvjerojatnije nalazilo i nekoliko "tajnih putnika" zbog čega je identifikacija pronađenih tijela otežana i povećana mogućnost većeg broja poginulih.
apsolutno vjerujem kapetanu... uprava kompanije naravno sada pere ruke od svega, zato jer takve naredbe nisu davali napismeno... to je dio takvog posla, a ti uzmi ili ostavi...