IZAŠLI NA PROSVJED

Kineski trgovci ogorčeni poslovanjem Temua: 'Stvarno sam očajan. Mislim da ću izgubiti obitelj i posao'

Foto: FLORENCE LO/REUTERS
1/2
02.08.2024.
u 08:34

"Nezadovoljstvo je kuhano već neko vrijeme i konačno je doseglo točku ključanja. Prodavači su ogorčeni zbog nedostatka transparentnosti i komunikacije u vezi s visokim kaznama."

Popularna online trgovina Temu već neko vrijeme suočava se s ozbiljnim optužbama vezanim uz svoje poslovne prakse, a ovih dana problemi dosegnuli su vrhunac. Naime, stotine nezavisnih trgovaca iz Kine u gradu Guangzhou, koji svoje proizvode prodaju na ovoj platformi išli su u prosvjed jer, kako kažu suočeni su s "nepravednim" kaznama koje je uvela kompanija.Također neki prosvjednici ističu da im nije isplaćen novac za već prodanu robu. 

Prosvjed, koji je dosegao vrhunac u ponedjeljak, a do sredine tjedna se uglavnom razišao, ističe brojne izazove s kojima se suočava Temu, u vlasništvu kineskog e-trgovinskog giganta PDD (PDD), dok nastavlja ambicioznu i skupu globalnu ekspanziju, piše CNN.  Platforma je prošlog mjeseca ušla na svoje najnovije tržište, Tajland. Temu posluje kao online trgovina koja nudi jeftinu robu od samostalnih prodavača. Više od 100.000 njih je iz Kine, prema podacima istraživačke tvrtke Marketplace Pulse.

Prema videozapisima koje je snimio jedan od prosvjednika u ponedjeljak, prosvjednici su uzvikivali slogane tražeći svoj novac.  Dvojica dobavljača, došli prosvjedovati zbog "neproporcionalno visokih" kazni koje Temu naplaćuje zbog loše korisničke usluge, uključujući kašnjenje u isporuci, netočne opise proizvoda ili slanje pogrešnih proizvoda. Četiri prodavača intervjuirana od strane CNN-a rekli su da kazne iznose od jedne do pet puta veće od veleprodajne cijene proizvoda.

VEZANI ČLANCI: 

Jedan od njih, koji prodaje kućanske potrepštine, dodatno je tvrdio da je platforma navodno zamrznula oko dva milijuna yuana (276.000 USD) od završenih prodaja koje je htio povući kako bi platio plaće i druge troškove poslovanja. Prodavač je rekao da ga je Temu obavijestio da su njegovi proizvodi "prekršili pravila", ali nije razumio što je pošlo po zlu. "Stvarno sam očajan. Mislim da ću izgubiti obitelj i posao. Jako žalim što sam se pridružio platformi", rekla je u intervjuu.

Glasnogovornik Temua osporio je razmjere prosvjeda, rekavši da se "desetak prodavača", uglavnom prodavača odjeće koji također posluju na konkurentskom Sheinu, okupilo u Guangzhouu. "Bili su nezadovoljni načinom na koji je Temu rješavao postprodajne probleme vezane uz kvalitetu i usklađenost njihovih proizvoda, osporavajući iznos vrijedan nekoliko milijuna yuana", rekao je glasnogovornik, dodajući da su prodavači odbili riješiti sporove kroz normalne arbitražne i pravne kanale navedene u prodajnim ugovorima. "Situacija je stabilna, a tvrtka aktivno radi s trgovcima na pronalaženju rješenja", rekao je glasnogovornik.

Temu je lansiran u Sjedinjenim Državama u rujnu 2022. godine bez velike pompe, ali je brzo stekao popularnost s proizvodima poput kupaćih kostima za 6,50 USD i trimera za obrve za 90 centi. Nekoliko mjeseci kasnije, dospio je u središte pažnje kada je objavio reklamu tijekom Super Bowla. Od lansiranja, aplikacija Temu preuzeta je više od 600 milijuna puta, prema podacima tvrtke za tržišnu inteligenciju Sensor Tower. Bila je osma najpreuzimanija aplikacija globalno prošle godine i ostaje broj jedan u SAD-u. Tijekom protekle godine, agresivno se širila u Latinskoj Americi, na Bliskom istoku i u jugoistočnoj Aziji.

Abe Yousef, viši analitičar u Sensor Toweru, rekao je za CNN da će Temu na kratki rok vjerojatno biti više fokusiran na marketing prema potrošačima nego na marže koje ostvaruje, strategiju koja se pokazala uspješnom za Amazon (AMZN) i Wayfair (W). Kako bi privukao kupce, Temu nudi besplatnu dostavu, besplatne povrate unutar 90 dana i prilagodbe cijena unutar 30 dana. Goldman Sachs je u lipnju izjavio da očekuje da će Temu ostvariti bruto vrijednost robe (GMV) od 45 milijardi USD u 2024. godini, u odnosu na 18 milijardi USD prošle godine i oko 300 milijuna USD u 2022. godini.

Ivy Yang, analitičarka kineske tehnologije i osnivačica konzultantske tvrtke Wavelet Strategy, rekla je da je snažna ekspanzija Temua stvorila "neravnotežu" poticaja. Potrošači žele bolje, jeftinije proizvode brže, dok prodavači žele prodati više po većim maržama, a Temu želi vidjeti ponavljajuće prihode kako bi opravdao svoje ogromne marketinške investicije. "Nezadovoljstvo je kuhano već neko vrijeme i konačno je doseglo točku ključanja. Prodavači su ogorčeni zbog nedostatka transparentnosti i komunikacije u vezi s visokim kaznama... i surove stvarnosti da je gotovo nemoguće ostvariti profit prodajom na Temuu," rekla je.

>>> FOTO Ovo je 10 najmanje poželjnih gradova za život: U njima ima sukoba, kriminala, zagađenja...

1/12
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije