Na nadmetanje za rekonstrukciju postojećeg i gradnju drugog kolosijeka na dionici pruge Križevci- Koprivnica- državna granica u HŽ Infrastrukturu stiglo je čak 10 ponuda. Radi se o projektu vrijednom kao i Pelješki most, a najnižu ponudu je poslala kineska tvrtka Sinohydro Corporation. Procijenjena vrijednost radova na tom natječaju je bila 2,041 milijarde kuna bez PDV-a, a Sinohydro je ponudio 2,41 milijardi kuna.
No to nije jedina kineska tvrtka koja želi graditi prugu od Križevaca do mađarske granice. China Tiesiju Civil Engineering Grup ponudio je 2,83 milijardi kuna. Ponude su još poslali i turski Yapi Merkezi Insaat – 2,86 milijardi kuna te Cengiz - 2,418 milijardi kuna. Austrijski Strabag je za taj posao ponudio da će ga odraditi za 2,9 milijardi kuna, a španjolska Comsa za tri milijarde kuna. Toliko je ponudila i druga španjolska tvrtka koja se javila na natječaj- Copasa.
Talijansko-slovenski konzorcij Raizzani de Eccer i Železniško gradbeno podjetje ponudilo je 2,88 milijardi kuna, grčki Avax 2,89 milijardi kuna, a konzorcij hrvatskog DIV-a i Integral inženjeringa iz BIH 2,53 milijarde kuna. Obnova postojećeg i gradnja drugog kolosijeka od Križevaca do državne granice sufinancira se s 241 milijun eura iz fondova EU.
Iako je najniža pristigla ponuda za 50-ak milijuna eura viša od procijenjene vrijednosti radova, iz HŽ Infrastrukture kažu da će u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Ministarstvom regionalnog razvoja i Eu fondova pokušati osigurati potrebna sredstva iz postojećeg Operativnog programa Konkurentnost i kohezija.
To, neka samo grade. Dosta je reketara sa Zapada, koji bi nam pomoću ucjena i pritisaka uvalili svoje 3 puta skuplje smeće!