infrastrukturni projekti

Ključ prometnog razvoja RH je nizinska pruga

Ivan Kršić
Tomislav Miletic/PIXSELL
04.03.2019.
u 09:01

Do 2022. godine 69% planiranih investicija na infrastrukturnoj mreži odnosi se na projekte EU

Kako povući novac iz EU fondova te kako gospodariti tim novcem objašnjava Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture.

Koji su konkretni planovi za projekte modernizacije željezničkog prometa u sljedećem razdoblju?

HŽ Infrastruktura nositelj je trenutačno najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj te je na nacionalnoj razini vodeća u apsorbiranju sredstava fondova EU namijenih sektoru prometa. Na željezničkoj mreži u Hrvatskoj fokus je na dva glavna koridora, koridoru RH1, od granice sa Slovenijom preko Zagreba do granice sa Srbijom, te na koridoru RH2 od granice s Mađarskom preko Zagreba do Rijeke. Zbog toga na željezničkoj mreži Hrvatske provodimo niz projekata sufinanciranih iz fondova EU, a iz istog izvora provodi se i modernizacija na ostalim željezničkim pravcima.

Koji su od tih projekata prioritet, koji će prvi u realizaciju?

U tijeku su radovi na najvećem infrastrukturnom projektu, gradnji drugoga kolosijeka i rekonstrukciji postojećeg između Dugog Sela i Križevaca, čija vrijednost iznosi 196,9 milijuna eura. Na tu se dionicu nadovezuje projekt gradnje drugog kolosijeka i rekonstrukcije postojećeg na dionici od Križevaca preko Koprivnice do državne granice s Mađarskom. Natječaj za izvođenje radova objavljen je krajem prošle godine, a procijenjena vrijednost iznosi 297,1 milijun eura. Intenzivno radimo i na pripremi projektne dokumentacije za rekonstrukciju i gradnju drugog kolosijeka dionice Hrvatski Leskovac – Karlovac za koju je raspisivanje natječaja za radove procijenjene vrijednosti 316 milijuna eura planirano ove godine. Odobrenje projekta i stopa EU sufinanciranja očekuje se tijekom ljeta.

Najzahtjevnija dionica buduće nizinske pruge jest dionica između Oštarija i Škrljeva za koju je krajem prošle godine potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih EU sredstava. Na riječkom lučkom području u partnerstvu s Lučkom upravom Rijeka u tijeku su dva projekta: Rijeka Brajdica i Zagrebačko pristanište. Na projektu Rijeka Brajdica, vrijednom 35,5 milijuna eura, koji se s 85% sredstava sufinancira EU sredstvima radovi su u punom jeku, dok je za projekt Zagrebačko pristanište ukupne vrijednost 31,6 milijuna eura u tijeku postupak javne nabave.

Još jedan važan EU projekt na riječkom području jest Izrada projektne i ostale dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, modernizaciju i obnovu na dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani. Posebno bih istaknuo projekt elektrifikacije i modernizacije pruge Zaprešić – Zabok, vrijedan 82 milijuna eura, koji se također sufinancira s 85% EU sredstava i na kojem su radovi u punom zamahu, a ove godine će započeti i radovi na projektu modernizacije i elektrifikacije pruge Vinkovci – Vukovar vrijednom 72 milijuna eura. Uz to, pokrenuli smo nabavu za izradu studijske dokumentacije za povezivanje unutar funkcionalne regije Središnje Hrvatske – Lepoglavska spojnica, dok je u pripremi dokumentacija za modernizacije i razvoja željezničkog čvora Zagreb, kao i modernizacije željezničke pruge Oštarije – Knin i Knin – Split.

Koliki je udio sredstava i EU fondova koje planirate povući u realizaciji projekata modernizacije?

U razdoblju od 2018. do 2022. godine 69 posto planiranih investicija na hrvatskoj infrastrukturnoj mreži, odnosno 6,9 milijardi kuna odnosi se na EU projekte, a u većini projekata, riječ je o visokih 85 posto ukupnih prihvatljivih troškova.

Može li se u ovom trenutku govoriti o izgradnji nizinske pruge Rijeka – Zagreb i koji su mogući poslovni modeli realizacije tog projekta?

Jedan od prioriteta u Strategiji prometnog razvoja 2017. – 2030., koju je Vlada usvojila u kolovozu 2017. godine, jest izgradnja nizinske pruge. Nizinska pruga ključni je projekt za željeznički promet koji će omogućiti uvjete za dodatno povećanje tereta u riječkoj luci i podizanje njezine konkurentnosti.

Pruga od državne granice s Mađarskom do luke Rijeka nalazi se na međunarodnom Mediteranskom koridoru i dio je osnovne Transeuropske prometne mreže (TEN-T) te povezuje pruge na području riječkoga željezničkog čvorišta s unutrašnjosti Republike Hrvatske, odnosno s drugim prugama na području Europske unije. Ukupne investicije na tom dijelu Mediteranskog koridora procjenjuju se na 2,1–2,6 milijardi eura, a izvor financiranja velikih projekata su fondovi EU.

Komentara 5

ZB
Zoki-Bijela
09:14 04.03.2019.

Pa ako znate kako.. Na posao

ST
stefj
09:16 04.03.2019.

HŽ, struktura koja sve više raste, a infrastruktura je sve manje. Uštede se ne ostvaruju smanjenjem broja ljudi, kojih je najmanje duplo previše, već se ostvaruju smanjenjem broja pruga, lokomotiva i vagona... Jako podsjeća na školstvo, gdje ima sve manje i manje učenika, učitelja nikada više, a obrazovanje nikada gore... Samo jedan od primjera kako je kod nas država katastrofalan gospodar. Ništa nema niti osnovne ekonomske temelje...

OB
ObrenM
10:54 04.03.2019.

Gospodin dobro govori.To bi donjelo boljitak nasoj domovini.Problem je kod nesposobnih politicara,koji su nesposobni za povlacenje sredstava iz EU fondova.Medjutim su virtuozi za privlacenje novca u svoj djep.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije