16.09.2017. u 10:57

Hrvatski građevinari nemaju više snage za ovako velike i zahtjevne projekte.

Povjerenstvo Hrvatskih cesta ima rok od 120 dana da izabere izvođača radova na gradnji Pelješkog mosta između tri pristigle ponude.

Odabir će prema najavama članova povjerenstva, biti okončan puno prije tog roka. A onda slijedi žalbeni rok. Ako bude žalbi, a što je izvjesno, njihovo rješavanje može potrajati dva-tri mjeseca, stoga je realno očekivati da će ugovor s izvođačem radova biti potpisan krajem ili početkom sljedeće godine. To znači da bi dva dijela Hrvatske mogla napokon biti povezana mostom do 2022. jer je rok izgradnje 3,5 godine od potpisivanja ugovora.

Hrvatska građevinska operativa nema više snage za tako velike i zahtjevne projekte

Radovi na gradnji mosta pak bit će vidljivi tek pet-šest mjeseci nakon potpisivanja ugovora jer će izvođač prvi morati obaviti istražne radove, organizirati gradilište i izraditi izvedbeni projekt. A među tim izvođačima radova neće biti hrvatskih tvrtki. Natječaj za Pelješki most pokazao je da hrvatska građevinska operativa nema više snage za tako velike i zahtjevne projekte. Hrvatski građevinari su prije 10-ak godina dobivali gotovo svaki veći posao u cestogradnji pa su tako pobijedili i na prvom natječaju za gradnju Pelješkog mosta, za što su i sklopili ugovor koji je onda zbog nedostatka novca raskinut.

No zato na velika vrata u Hrvatsku sad žele ući moćne kineske građevinske tvrtke. I to ne, kako to one obično vole, direktnom pogodbom s državnom. China Road and Bridges Corporation u Hrvatsku želi doći putem javnog natječaja koji je proveden po strogim pravilima EU jer se gradnja Pelješkog mosta sufinancira iz Unijinih fondova. A natječajna pravila za gradnju mosta bila su vrlo stroga i zato su neki od onih koji su bili zainteresirani za taj posao odustali.

Stoga su na kraju stigle samo tri konačne ponude, iako je na početku 12 tvrtki i konzorcija pokazalo interes za gradnju mosta. Neki od njih su odustali kad su vidjeli da u bitku za Pelješki most kreću i Kinezi jer dobro znaju da njima i nije toliko bitno koliko je projekt isplativ, nego koliko im je strateški važan. A Kinezi bi preko Pelješkog mosta ušli ne u Hrvatsku, nego u EU.  

  

Komentara 9

Avatar Admin nabijem te
Admin nabijem te
14:57 16.09.2017.

ovaj strabag je trebal izgradit trajektno pristanište u vela luci.koliko sam videl nema niti radnika,a ovo kaj je do sada izgrađeno propada!neka novinari istraže o čemu je riječ!

DU
Deleted user
11:10 16.09.2017.

Bosnjaci iz BiH-a su samo potrcki velike Turske.U tom kontekstu moramo gledati zabranu gradnje Peljskog mosta.

Avatar Hazl113
Hazl113
13:31 16.09.2017.

Ma kakvi Kinezi. Kvalitata im je nikakva. Zato i jesu najjeftiniji.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije