VAŽNO JE REĆI

Koliki treba biti ekološki porez na automobile?

01.06.2003.
u 00:00

Što je s novcem kojim smo kao vozači morali platiti tzv. eko test i čemu je ta kontrola uopće služila? Kupnjom vozila plaćam skupi prečistač ispušnih plinova i sada ekološki porez. Za koga i zašto? Pozdrav!

Mladen Klarić

mladen.klaric@pu.hinet.hr

Sudeći po svim pokazateljima, ekologija je kod nas nepoznat pojam, a samim tim i visinu poreza na ekološke automobile nećemo znati adekvatno odrediti.

Josip Batinić

josip.batinic@tel.net.ba

U Hrvatskoj svakom se problemu prilazi uglavnom na tri načina. Jedan je politički, drugi kazneno-restriktivni, a treći fiskalno-negativni. U isto vrijeme Hrvatska ima ogromne neiskorištene resurse. U ovom slučaju ne bi li bolji od fiskalnog bio pristup koji bi kombinirao novu, a lako provedivu tehnologiju s neiskorištenim prirodnim resursima? Zašto uvijek slijediti druge, a ne jednom povesti? Kada bi se pusta i zapuštena polja Slavonije posadila organskom sojom itd., ne bi li Hrvatska mogla proizvoditi i više bio-diesela i drugih čistih bio-goriva nego što joj treba? Hrvatska bi čak (koliko, treba precizirati struka) mogla i izvoziti to gorivo koje je jeftinije (zbog troška struje u tehnološkom procesu proizvodnje vodika) od vodika, a ekološki je apsolutno čisto i neškodljivo okolini. Nije li krajnje vrijeme da počnemo i koristiti naše prirodne resurse, ili ih samo SVE trebamo (jeftino) rasprodati strancima?

Franjo Tičak

adrianticak@look.ca

Dobro vaš novinar primjećuje: mnoge se cijene povećavaju potiho, bez javne buke, i to ne samo kad je riječ o različitim nametima na automobile, nego i o kućnim računima, različitim kućnim potrepštinama, bankovnim uslugama, uslugama javnih billježnika i drugih. I svi na tome zdušno rade - i ministri, i saborski zastupnici, i proizvođači, i davatelji usluga, i poslodavci, a kad je obratno, kad ovaj izmučeni narod nešto traži, isti ti okrenu se protiv njega, i to, molim lijepo, u ime europskih, tržišnih kriterija. Te ne možeš imati sigurno radno mjesto, jer nismo u socijalizmu, te ne možeš imati povoljan otkazni rok, te otpremnine ne mogu biti tolike jer tolike nisu nigdje u Europi, i tako dalje. Kako preveslati narod - to je najvažnije pitanje koje oni postavljaju i na njega daju djelotvorne odgovore. I to uvijek u ime naroda!

Ivan Horvat

jjur@rocketmail.com

Bilo bi ljepo kada bi se netko sjetio smanjiti cijene za novije automobile, a ne samo da povećavaju namete, jer ljudi će se voziti ovako ili onako, a neki neće ni registrirati vozilo a opet će se voziti. Točna je samo činjenica: od vozača (vlasnika vozila) je najlakše uzeti novce. A vozilo je ipak potreba, a ne luksuz! Pozdrav!

Boris Đanić

bdj@hi.hinet.hr

Znate tko bi trebao plaćati ekološki porez, i to veliki? Oni koji će ga izglasovati - zastupnici u Saboru. Oni su prava ekološka nevolja!

Tihana M., Split

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije