Radnici Trajektne luke Split (TLS) najavili su za srijedu blokadu te najveće hrvatske morske putničke luke jer su nezadovoljni niskim tarifama koje je Lučka uprava Split odredila TLS-u, a zbog čega je ugrožen opstanak te tvrtke i 75 radnih mjesta.
Sudski sporovi
TLS je koncesionar u splitskoj luci, a sudske sporove oko tarifa, prava na naplatu parkiranja, korištenja poslovnih prostora u luci... s Lučkom upravom vodi već godinama. U TLS-u kažu da im je Lučka uprava jednostrano snizila tarifu za čak 75 posto koja se naplaćuje brodarima za privezivanje i odvezivanje brodova te da je protuzakonitim spajanjem tarife za privez i odvez brodova s tarifom za ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila potpuno onemogućila naplatu tarife za ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila. Tako, tvrde, TLS godinama ima najniže tarife na Jadranu. Prema podacima TLS-a, tarifa za brod od 3000 bruto tonaže u lukama Rijeka i Pula iznosi 1490,94 kune, u Zadru i Šibeniku 1295,16 kuna, u Pločama 1536,12 kuna, u Dubrovniku 1799,82 kune, a u Splitu – 400 kuna.
Duško Dadić, predsjednik Sindikata lučkih radnika TLS-a, kaže da su se na štrajk i blokadu trajektne luke odlučili nakon sastanka s upravom koja ih je upozorila na teško stanje u tvrtki.
– Zbog niskih tarifa koje nam je odredila Lučka uprava ugroženo je 75 radnih mjesta, a moguće je da bi već poslije Nove godine bez posla mogla ostati 33 radnika koja rade na slaganju putnika i vozila jer za to TLS ne dobiva nikakvu naknadu te mi to već godinama radimo besplatno – upozorava Dadić. On smatra da interesni lobiji niskim tarifama žele izgurati TLS iz splitske luke i nekoj drugoj tvrtki dati taj posao, nakon čega će povećati tarife.
Nemaju za plaće
Direktor TLS-a Toni Medvidović žali se kako je njegova tvrtka došla u situaciju da nema za isplatu plaća radnicima i plaćanje obveza dobavljačima.
– Mi želimo samo imati iste tarife kao i sve druge luke na Jadranu. No Lučka je uprava svjesno donijela tako niske tarife da bi nas izgurala iz luke – tvrdi Medvidović.
No, to je samo dio problema TLS-a s Lučkom upravom pa Medvidović navodi i, primjerice, da je TLS-u oduzeto i pravo naplate parkiranja na prostoru luke te gospodarenje poslovnim prostorima iako svi vlasnici prvenstvenih koncesija u drugim lukama imaju to pravo.
U Lučkoj upravi Split pak tvrde da rade sukladno zakonu i kako oni u okviru svog djelovanja propisuju tarife lučkih naknada te da koncesionari onda utvrđuju cijene koje moraju biti usklađene s tim tarifama.
– Tu obvezu TLS već godinama ne poštuje propisujući cijene sa znatno višim iznosima nego što to propisuju obvezujuće odredbe tarifa Lučke uprave, a što je dovelo do više sudskih i upravnih sporova – navode u LUS-u. Dodaju da TLS nema pravo blokirati luku. A blokada splitske luke sutra znači da se oko 3000 putnika, koliko ih se očekuje taj dan, neće moći ukrcati na 20-ak brodova koliko ih u srijedu treba isploviti iz luke kroz koju godišnje prođe četiri milijuna putnika.
>>200.000 eura za rješavanja preniskih rampi za trajekte u Gaženici
>>Izvoz ne raste, dogodio nam se Rotterdam-Antwerpen efekt
smiješno