zbog niskih tarifa

Koncesionar ide u blokadu Trajektne luke Split

trajekt,red
Foto: Ivana Ivanović
14.10.2014.
u 09:13

Radnici Trajektne luke Split kreću u štrajk jer je zbog niskih tarifa Lučke uprave ugrožen opstanak 75 radnih mjesta

Radnici Trajektne luke Split (TLS) najavili su za srijedu blokadu te najveće hrvatske morske putničke luke jer su nezadovoljni niskim tarifama koje je Lučka uprava Split odredila TLS-u, a zbog čega je ugrožen opstanak te tvrtke i 75 radnih mjesta.

Sudski sporovi

TLS je koncesionar u splitskoj luci, a sudske sporove oko tarifa, prava na naplatu parkiranja, korištenja poslovnih prostora u luci... s Lučkom upravom vodi već godinama. U TLS-u kažu da im je Lučka uprava jednostrano snizila tarifu za čak 75 posto koja se naplaćuje brodarima za privezivanje i odvezivanje brodova te da je protuzakonitim spajanjem tarife za privez i odvez brodova s tarifom za ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila potpuno onemogućila naplatu tarife za ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila. Tako, tvrde, TLS godinama ima najniže tarife na Jadranu. Prema podacima TLS-a, tarifa za brod od 3000 bruto tonaže u lukama Rijeka i Pula iznosi 1490,94 kune, u Zadru i Šibeniku 1295,16 kuna, u Pločama 1536,12 kuna, u Dubrovniku 1799,82 kune, a u Splitu – 400 kuna.

Duško Dadić, predsjednik Sindikata lučkih radnika TLS-a, kaže da su se na štrajk i blokadu trajektne luke odlučili nakon sastanka s upravom koja ih je upozorila na teško stanje u tvrtki.

– Zbog niskih tarifa koje nam je odredila Lučka uprava ugroženo je 75 radnih mjesta, a moguće je da bi već poslije Nove godine bez posla mogla ostati 33 radnika koja rade na slaganju putnika i vozila jer za to TLS ne dobiva nikakvu naknadu te mi to već godinama radimo besplatno – upozorava Dadić. On smatra da interesni lobiji niskim tarifama žele izgurati TLS iz splitske luke i nekoj drugoj tvrtki dati taj posao, nakon čega će povećati tarife.

Nemaju za plaće

Direktor TLS-a Toni Medvidović žali se kako je njegova tvrtka došla u situaciju da nema za isplatu plaća radnicima i plaćanje obveza dobavljačima.

– Mi želimo samo imati iste tarife kao i sve druge luke na Jadranu. No Lučka je uprava svjesno donijela tako niske tarife da bi nas izgurala iz luke – tvrdi Medvidović.

No, to je samo dio problema TLS-a s Lučkom upravom pa Medvidović navodi i, primjerice, da je TLS-u oduzeto i pravo naplate parkiranja na prostoru luke te gospodarenje poslovnim prostorima iako svi vlasnici prvenstvenih koncesija u drugim lukama imaju to pravo.

U Lučkoj upravi Split pak tvrde da rade sukladno zakonu i kako oni u okviru svog djelovanja propisuju tarife lučkih naknada te da koncesionari onda utvrđuju cijene koje moraju biti usklađene s tim tarifama.

– Tu obvezu TLS već godinama ne poštuje propisujući cijene sa znatno višim iznosima nego što to propisuju obvezujuće odredbe tarifa Lučke uprave, a što je dovelo do više sudskih i upravnih sporova – navode u LUS-u. Dodaju da TLS nema pravo blokirati luku. A blokada splitske luke sutra znači da se oko 3000 putnika, koliko ih se očekuje taj dan, neće moći ukrcati na 20-ak brodova koliko ih u srijedu treba isploviti iz luke kroz koju godišnje prođe četiri milijuna putnika.

>>200.000 eura za rješavanja preniskih rampi za trajekte u Gaženici

>>Izvoz ne raste, dogodio nam se Rotterdam-Antwerpen efekt

Komentara 2

Avatar mihic
mihic
09:52 14.10.2014.

smiješno

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije