Koprivnicu već dugi niz godina krasi naziv grada bicikala. U nedavno provedenoj anketi u sklopu projekta Civitas Dynamo dokazano je da se taj naziv koristi potpuno opravdano jer 93 posto od 474 ispitanika posjeduje bicikl.
Prometna strategija
Anketa je provedena u svrhu utvrđivanja početnog stanja za izradu Plana održive gradske mobilnosti (cjelovite prometne strategije), a pitanja su se odnosila na prometne navike Koprivničanaca, osobnu percepciju stanja prometa, stavove o mogućim poboljšanjima...
- Prvi rezultati potvrđuju da je uzorak sudjelovanja u prometu usporediv s ranijim podacima i ukazuje na visok postotak prometno održivih načina putovanja - hodanje i korištenje bicikla. Te načine putovanja na posao i u školu koristi više od 50 posto ispitanika, za odlazak u trgovinu 46 posto ispitanika, a u slobodno vrijeme njih čak 71 posto - istaknula je Helena Hećimović, voditeljica diseminacije u projektu Civitas Dynamo, dodavši da je to posebno zanimljivo zato što je 81 posto ispitanika u tu svrhu mogao koristiti i automobil.
Poboljšanje sigurnosti u prometu građani vide u proširenju pješačko-biciklističke infrastrukture i smirivanju prometa uz škole i vrtiće.
Prometna (ne)kultura
- Građani su u velikoj većini dali potporu uvođenju javnog gradskog prijevoza, 70 posto. Trebao bi biti dostupan građanima šireg gradskog područja i zadovoljiti očekivanja na razini pouzdanosti, dostupnosti, frekvencije i razumne cijene. Zanimljiv je i visok stupanj zanimanja za zajedničko korištenje automobila, kroz koji građani vide mogućnost smanjenja troškova korištenja vozila. Građani razmišljaju i o kupnji električnih vozila - otkrila je H. Hećimović
.Kao najveće prometne probleme u gradu, građani ističu gužve na početku i na kraju radnog dana, posebno na nekim ključnim točkama te nedostatak prometne kulture svih sudionika, a posebno kod biciklista.
- S druge strane, ističe se i rascjepkanost prometnih rješenja - nedostaci povezanosti pješačkih i biciklističkih staza i različita signalizacija. Više od 70 posto građana uvjereno je da se prometnom strategijom mogu u velikoj mjeri riješiti prometni problemi u gradu - prenijela je rezultate istraživanja H. Hećimović.
Dajte mi objasnite: ako 93% ljudi ima bicikl, čemu služi javni gradski bicikl?????? Za one silne turiste koji jadni pješače po Koprivnici, a sada će tu ogromnu kilometražu moći biciklom obaviti?? Ili penziće koji bolesni i potrgani dođu autobusom ili vlakom u Koprivnicu pa će im baš biti zgodno skočiti na bicikl i odvesti se do bolnice??? Molim vas lijepo, traćenje para i vremena uzalud.... ajmo zabavljati rulju kad za ništa drugo nismo sposobni.