navike građana

Koprivničanci na posao idu biciklom ili pješice, a u trgovinu autom

Bicikli
Foto: Marijan Sušenj/PIXSELL
03.12.2013.
u 14:00

Građani su uglavnom dali potporu uvođenju javnog gradskog prijevoza

Koprivnicu već dugi niz godina krasi naziv grada bicikala. U nedavno provedenoj anketi u sklopu projekta Civitas Dynamo dokazano je da se taj naziv koristi potpuno opravdano jer 93 posto od 474 ispitanika posjeduje bicikl.

Prometna strategija

Anketa je provedena u svrhu utvrđivanja početnog stanja za izradu Plana održive gradske mobilnosti (cjelovite prometne strategije), a pitanja su se odnosila na prometne navike Koprivničanaca, osobnu percepciju stanja prometa, stavove o mogućim poboljšanjima...

- Prvi rezultati potvrđuju da je uzorak sudjelovanja u prometu usporediv s ranijim podacima i ukazuje na visok postotak prometno održivih načina putovanja - hodanje i korištenje bicikla. Te načine putovanja na posao i u školu koristi više od 50 posto ispitanika, za odlazak u trgovinu 46 posto ispitanika, a u slobodno vrijeme njih čak 71 posto - istaknula je Helena Hećimović, voditeljica diseminacije u projektu Civitas Dynamo, dodavši da je to posebno zanimljivo zato što je 81 posto ispitanika u tu svrhu mogao koristiti i automobil.

Poboljšanje sigurnosti u prometu građani vide u proširenju pješačko-biciklističke infrastrukture i smirivanju prometa uz škole i vrtiće.

Prometna (ne)kultura

- Građani su u velikoj većini dali potporu uvođenju javnog gradskog prijevoza, 70 posto. Trebao bi biti dostupan građanima šireg gradskog područja i zadovoljiti očekivanja na razini pouzdanosti, dostupnosti, frekvencije i razumne cijene. Zanimljiv je i visok stupanj zanimanja za zajedničko korištenje automobila, kroz koji građani vide mogućnost smanjenja troškova korištenja vozila. Građani razmišljaju i o kupnji električnih vozila - otkrila je H. Hećimović

.Kao najveće prometne probleme u gradu, građani ističu gužve na početku i na kraju radnog dana, posebno na nekim ključnim točkama te nedostatak prometne kulture svih sudionika, a posebno kod biciklista.

- S druge strane, ističe se i rascjepkanost prometnih rješenja - nedostaci povezanosti pješačkih i biciklističkih staza i različita signalizacija. Više od 70 posto građana uvjereno je da se prometnom strategijom mogu u velikoj mjeri riješiti prometni problemi u gradu - prenijela je rezultate istraživanja H. Hećimović.

Komentara 2

LJ
ljzubica
09:13 04.12.2013.

Dajte mi objasnite: ako 93% ljudi ima bicikl, čemu služi javni gradski bicikl?????? Za one silne turiste koji jadni pješače po Koprivnici, a sada će tu ogromnu kilometražu moći biciklom obaviti?? Ili penziće koji bolesni i potrgani dođu autobusom ili vlakom u Koprivnicu pa će im baš biti zgodno skočiti na bicikl i odvesti se do bolnice??? Molim vas lijepo, traćenje para i vremena uzalud.... ajmo zabavljati rulju kad za ništa drugo nismo sposobni.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije