Trgovački su lanci već tjednima na udaru krize - radno vrijeme im je ograničeno, higijenski i sigurnosni standardi visoko postavljeni, ali dosljednost u poslovanju i komunikaciji s kupcima donosi im rezultate i određuje budućnost, piše Dnevnik.hr.
Kako bi se detaljnije ustvrdile navike potrošača koje su za vrijeme epidemije prodrmale trgovačke lance, agencija Nielsen provela je istraživanje i, između ostalog, ispitala što se najviše kupovalo.
Zabilježeni su zanimljivi trendovi u maloprodaji u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija (proizvoda) narasla je u prosjeku za čak 20%. Kako se širila epidemija, tako je rasla i prodaja pa smo prvi vrhunac imali krajem veljače kada je rast prodaje skočio za 21,4%.
Među prehrambenim artiklima koji su se najviše kupovali, apsolutni rekorder je brašno koje je u jednom tjednu doseglo povećanje od 410% u odnosu na godinu ranije. Slijedi ga riža s više od 300%, a potom prašci za pripremu kolača koji su se pozicionirali ispred tjestenina s 221% porasta.
VIDEO Kako će izgledati život nakon koronavirusa? "Nema više rukovanja, ni sastanaka.."
U kategoriji osobne njege i sredstava za kućanstvo, sapuni su zabilježili rast od 232%, a toaletni papir bio je traženiji od običnog. Toaletni papir je zbog potražnje, točnije sklonosti gomilanja zaliha, bio predmet mnogih pošalica, a skok je iznosio svega 162% u odnosu na lani.
Ova kriza stvara i neke nove navike pa je tako približila kupce online trgovini. Hrvati su inače bili spori u online šopingu, ali koronavirus i to mijenja pa su i skeptični prema kupovanju namirnica putem interneta odlučili probati kupovati „klikanjem".
Nigdje ne piše koliko su trgovci podignuli cijene iako je gorivo palo na najnižu cijenu.Živjela Hrvatska i Eldorado za trgovce.Marvo pati i troši novac jer nitko ne kontrolira cijene iako je premijer rekao da nema podizanja cijena!!!