#OSTAJEMDOMA

Ured kod kuće uz koji ćete štedjeti: Savjeti za odličnu organizaciju ureda i uštedu energije

PPD
Foto: Shutterstock
1/2
10.04.2020.
u 09:16

U prijelaznim razdobljima odnosno u proljeće i jesen može se najviše uštedjeti energije jer se pri višoj dnevnoj temperaturi trošila mogu potpuno isključiti ili staviti u režim slabijeg temperiranja

Većina zemalja Europske unije, zbog epidemioloških restriktivnih mjera koje su na snazi, pokušava za što više zaposlenih organizirati rad od kuće. Službenih podataka o tome koliko trenutačno ljudi radi od kuće, zasad nema, no prema Bloombergovoj analizi, Europa nije bila dovoljno spremna za brzo prebacivanje zaposlenih na rad od kuće. Argumentirali su to statistikama prema kojima 6 od 10 zaposlenika iz zemalja Europske unije u 2018. godini nije imalo mogućnost rada od kuće. Primjerice, čak 67 posto zaposlenog stanovništva u Italiji, koja se suočila s teškom bitkom protiv pandemije koronavirusa, nikad nije imalo prilike raditi od kuće, niti su imali pristup superbrzom internetu. No, europske kompanije s više od deset zaposlenika, a takvih je u EU 90%, silom su se prilika morale brzo snaći. Prema statistikama, prije izbijanja pandemije dvije trećine tvrtki registriranih u EU, svojim su zaposlenicima dale mobitel, laptop ili tablet, pa su im omogućena osnovna sredstva za rad od kuće.

U samo nekoliko dana zaposleni građani Europske unije, pa tako i Hrvatske, kojima opis posla dozvoljava rad od kuće, brzo su se prebacili na takvu varijantu poslovanja, ali da budemo produktivni i da uštedimo energiju u ovim izvanrednim uvjetima, potrebno je napraviti nekoliko vrlo važnih stvari. Evo nekoliko trikova za štedljiv ured u vašem domu:

1. Smanjite broj rasvjetnih tijela u kući ili stanu

Prije nego li krenete u zamjenu klasičnih žarulja štednima, razmislite o broju žarulja koje trenutačno koristite i možete li smanjenjem tog broja uštedjeti. Često upotrebljavamo puno više svjetla nego što nam uistinu treba. Popularne LED-ice koriste deset puta manje energije, a traju i do 50 puta dulje od klasičnih žarulja, no doduše, nešto su skuplje od klasičnih, ali ako razmišljate dugoročnije, ta će vam se investicija ipak isplatiti.

2. Iskoristite prirodno svjetlo

Kad god je moguće, koristite prirodno dnevno svjetlo. Pobrinite se i da redovito gasite svjetla koja vam ne trebaju - čak i kratko gašenje svjetla troši manje energije, a razliku biste mogli primijetiti već na sljedećem računu.

3. Ušteda energije u proljeće

Dok radite kod kuće nemojte zaboraviti i na uštedu energije na koju treba paziti, ne samo zimi kad je za uštedu dovoljno smanjiti termostat za jedan stupanj da biste uštedjeli 5 posto energije, već i u proljeće i ljeto treba pripaziti na temperature u domu odnosno vašem privremenom uredu kod kuće. U prijelaznim razdobljima odnosno u proljeće i jesen može se najviše uštedjeti energije jer se pri višoj dnevnoj temperaturi trošila mogu potpuno isključiti ili staviti u režim slabijeg temperiranja.

4. Osigurajte protok svježeg zraka

U proljeće često  provjetravajte dom radi prirodnog učinka hlađenja. Otvorite prozore u večernjim satima kako bi popunili prostor hladnijim zrakom, a zatim ih zatvorite ujutro.

5. Neka vam kućne biljke budu saveznici

Vaše kućne biljke, posebno sukulenti (mesnate biljke suhih predjela u koje spadaju i kaktusi), bit će odlični pročišćivači zraka u vašem kućnom uredu, a to je potvrdila i NASA, koja je provela istraživanje i otkrila da te biljke mogu eliminirati do 87 posto hlapivih organskih spojeva čestih sastojaka u bojama i lakovima. Iako djeluju sporije, one su prirodnije, jeftinije i učinkovitije od umjetnih pročišćivača zraka. Osim toga, kućne biljke popravljaju raspoloženje, poboljšavaju koncentraciju i pamćenje te smanjuju stres. Držite sukulente u radnim sobama jer eliminiraju toksine poput formaldehida i benzena kojih ima i u tepisima, dimu cigareta, plastičnim vrećicama, knjigama...

Foto: Shutterstock

Uz trikove za uštedu u vašem kućnom uredu, potrebno je napraviti i nekoliko bitnih stvari za što produktivniji rad od kuće. Predsjednici uprava velikih europskih kompanija savjetuju da prvo napravite improviziran raspored aktivnosti svih ukućana u domu. Jedan kutak ili soba trebali bi biti namijenjeni najmlađim članovima obitelji koji moraju ispunjavati školske obaveze, a drugi kutak ili soba trebali bi biti namijenjeni onima koji rade kod kuće, kako bi imali potreban mir dok obavljaju svakodnevne aktivnosti poput videokonferencijskih sastanaka. No, ako imate osjećaj da niste produktivni tijekom radnog vremena, bez imalo grižnje savjesti posvetite se djeci i ostalim ukućanima jer ćete biti ispunjeniji i sretniji i nadasve produktivniji kad se vratite poslovnim zadacima.

Želja za zdravijim životom, posebno u ovo vrijeme kad je izuzetno važno čuvati svoje zdravlje, ali i svojih bližnjih, te briga za okoliš dovela je do toga da sve više razmišljamo o eko održivom uredu.

U našem kućnom uredu trebalo bi pripaziti i na otpad.  Jeste li znali da svaki zaposlenik po danu napravi oko kilogram smeća u uredu? Zato koristite reciklirane materijale, a bilo bi odlično i da u svom uredu kod kuće iskorištavate bilježnice i rokovnike do zadnje stranice, a sav korišteni papir, ako je moguće, koristite za pisanje bilješki. Ukoliko u kuhinji imate jednokratne (papirnate ili plastične) čaše, tanjure i pribor za jelo, odmah iz zamijenite s onima koji se mogu višekratno koristiti, a kad odlazite u kupovinu ne zaboravite ponijeti višekratnu torbu od pamuka.

Kod rada od kuće vrlo je važno i odrediti tehnologiju, primjerice alate za prezentacije ili platforme za chat s kolegama, ali i pazite kod odabira pribor za rad koji ćete koristiti pri obavljaju posla. Ne zaboravite isključivati sve uređaje nakon što se završili s poslom. S obzirom na to da će vam u ovoj izvanrednoj situaciji najviše nedostajati timski rad, zadajte si svakodnevne timske aktivnosti uz koje će vaš rad biti kvalitetniji, a vi brži i produktivniji.

Sadržaj nastao u suradnji s Prvim plinarskim društvom

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije