HSLS podupire aktivnosti koordinacije udruga i sindikata koji prikupljaju potpise za raspisivanje referenduma protiv monetizacije autocesta pa će im se operativno pridružiti u prikupljanju potpisa. Predsjednik HSLS-a Darinko Kosor je na konferenciji za novinare na Markovom trgu objasnio da oko 20 tisuća članova te stranke pomoći diljem Hrvatske jer monetizaciju vide kao opstrukciju hrvatskih građana.
- Pozivam sve građane, ali i ostale stranke, posebno one koje su s nama u koaliciji, da daju svoj potpis protiv monetizacije i uvjeren sam da ćemo imati više od potrebnih 450 tisuća potpisa – kazao je Kosor te dodao kako ova podrška njegove stranke borbi protiv monetizacije nije samo politički potez već i posljedica ozbiljnih analiza koje dokazuju da je riječ o pogrešnoj odluci. Vjeruje da će referendum zaustaviti monetizaciju.
Željko Marušić, profesor na zagrebačkom Prometnom fakultetu upozorio je da su autoceste puno više od prometne infrastrukture jer su one dio hrvatskog bića i izravno utječu na gospodarstvo, turizam i sigurnost. Smatra da bi koncesionar koji preuzme autoceste vodio brigu samo o svojim privatnim interesima i profitu, što bi se zasigurno odrazilo na sigurnost na autocestama. Negativne primjere loših koncesionara na određenim dijelovima autoceste, dodaje, već imamo.
- Modeliranjem autoceste možemo bitno poboljšati i gospodarsku sliku Hrvatske. Autoceste trebaju ostati u našem vlasništvu jer mogu višestruko doprinijeti – tvrdi Marušić.
Vladimir Ferdelji, predsjednik HUM Croma-e rekao je da oni nude rješenje za dva ključna razloga koja se navode kao potreba monetizacije – dio nepovoljnih kredita koje autoceste imaju kao i način upravljanja.
- Ništa se neće promijeniti ako će se i dalje neracionalno upravljati autocestama i ako će tamo raditi tisuće ljudi – kaže Ferdelji. Vladi i ministru prometa uputili su svoj prijedlog rješenja problema s autocestama, u kojem tvrde da ne treba ići na monetizaciju jer ćemo pored dugova morati platiti i ukalkuliranu zaradu monetizatora, jer rizik vezan uz planirani promet i valutni rizik ostaju na državi. Protiv monetizaciju su i jer sami možemo povećati efikasnost upravljanja autocestama, a povećanjem efikasnosti se može i kvalitetno reprogramirati obveze.
Zato u sklopu restrukturiranja predlažu spajanje HAC-a i ARZ-a, promjenu sustava naplate uvođenjem vinjeta, preusmjeravanje teretnog prometa na autoceste te reprogramiranje kreditnih obveza.
>>'Novcem od monetizacije će se zatvarati krediti HAC-a i ARZ-a'
>>Referendum o monetizaciji autocesta pokušaj je opstrukcije rada Vlade
Nije bitno tko poziva na referendum protiv monetizacije autocesta, bitno je da se prijeci ta glupost Vlade.