Loša gospodarska situacija potjerala je automobile, ali i kamione, s autocesta u Hrvatskoj u prvom polugodištu ove godine.
HAC-u pao promet 5%
Svi koncesionari autocesta (HAC, ARZ, Bina Istra, AZM) tako bilježe pad prihoda od naplate cestarine, ali i manji promet vozila u prvih šest mjeseci, pokazuju podaci Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine. Ukupni prihodi od cestarine pali su 5,79 posto u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine, i iznose 797,5 milijuna kuna. Najveći pad imaju Autocesta Rijeka-Zagreb, 10,33%, te Bina Istra, 9,75%, a slijedi ih HAC sa 4,4 posto manjom zaradom od naplaćene cestarine. U tom javnom poduzeću kažu da su im prihodi od cestarine smanjeni jer je broj vozila na autocestama u prvom polugodištu 2010. godine pao pet posto. Napominju da je i povećanje stope PDV-a na 23 posto u cijeni cestarine od 1. kolovoza prošle godine teretilo ukupni prihod, budući da cijena cestarine nije povećana.
Od svih HAC-ovih dionica najgore rezultate u prvih šest mjeseci ima dionica Zagreb-Goričan, na kojoj je naplata cestarine u odnosu na lani manja čak 19,71 posto, odnosno devet milijuna kuna. U ARZ-u, pak, objašnjavaju da je prvi razlog za lošiju naplatu cestarine u prvom polugodištu oštra zima, zbog koje je bio i manji promet vozila, no dodaju da je sljedeći razlog složena gospodarska situacija u RH i okruženju koja je također utjecala na manji promet.
– Pao je i promet u Luci Rijeka, što znači pad teretnog prometa, odnosno manje kamiona na koridoru VB Rijeka - Zagreb- Budimpešta – rekli su u ARZ-u. Napomenuli su kako je bio manji promet i osobnih automobila, što tumače kao oblik štednje građana u krizi.
Ohrabruje ljetna sezona
– Dobre naznake početkom ove turističke sezone ohrabruju, te se nadamo da će rezultati turističke sezone pridonijeti da se promet na autocesti, a s njim i prihodi od naplate cestarine, približe rezultatima prošle godine – optimistični su u ARZ-u.
Autocesta Zagreb-Rijeka ima pad prometa zbog toga, što ljudi iz zagreba u Rijeku i obrnuto idu preko slovenije. Ja osobno znam nekoliko istrana koji se iz zagreba doma vračaju upravo preko slovenije a i dovoljno je provzati se od kopra do ljubljane da vidiš koliko ima hrvatskih registracija koje jure prema zagrebu ...