PROBLEM ZA STANOVNIKE IŽA

Laserom ometao zrakoplove jer mu unuka nije mogla spavati: 'Spreman sam na zatvor i na sve'

Sportski zrakoplovi Pilatus u zračnoj luci Zemunik
Hrvoje Jelavic/PIXSELL
03.12.2021.
u 10:34

Zbog lasera od 50-ak kuna, Tomislav je zaradio kaznenu prijavu za dovođenje u opasnost života i imovine opće opasnom radnjom ili sredstvom

Bivšem branitelju i ratnom vojnom invalidu s otoka Iža prijeti kazna od pola godine do pet godina zatvora jer je ometao zrakoplove laserom. Tomislav Govorčin htio je zaustaviti svakodnevna niska nadlijetanja aviona Pilatus na kojima vježbaju vojni piloti iz baze Zemunik te tako sačuvati mir na svome otoku. 

Laser je prema kabini aviona usmjerio tri puta, a piloti su ga prijavili pa mu je policija pokucala na vrata. Nitko od mještana ne želi rutu redovnih trenažnih letova vojnih pilatusa iznad glave, no Govorčin se odlučio uperiti laser u njih kada mu jednomjesečna unuka nije mogla spavati, navodi RTL Direkt

- Imala je mjesec dana, nije mogla spavati od toga jer su je ti aviončići budili. Ja sam spreman i na zatvor i na sve. I vjerujte mi, borit ću se. Borio sam se i za ovu ludu državu. Taj laser košta 50 kuna, njegov domet je tisuću metara uvrh glave, ako i toliko. A njihova priča je da lete na 5-6 tisuća metara, pa tko bi ih vidio? To je aviončić mali, da leti na toj visini nit bi ga tko čuo ni vidio. Dođu nam na 500 do tisuću metara iznad glave - kaže Govorčin.

- Znate da su pali u Biljanima u zimu da su skoro ubili ljude i tako. Mislim da nije samo stvar buke, nego i osjećaj nesigurnosti jer ako vi stojite ispod njega jer ako znate, koja je to logika da i dalje lete ljudima iznad glave - pita se.

Iz MORH-a nisu precizirali na kojoj minimalnoj visini je dozvoljeno letjeti, ali da se "svi letovi zrakoplova HRZ-a obavljaju u skladu s propisanim procedurama leta, odobrenim zračnim putevima i zonama od strane Hrvatske kontrole zračne plovidbe i uz pridržavanje svih sigurnosnih mjera".

Ižanima su avioni, kažu, odavno nad glavom. Otok je bio u trenažnoj zoni Jugoslovenskog ratnog zrakoplovstva, a mještani pamte da su u dva navrata ovdje pala dva aviona. 

Tomislav Govorčin kaže da su najprije pokušali legalnim putem tražiti da se vježbe premjeste iznad nenaseljenog dijela otoka koji je dug oko deset kilometara. Podigli su kaznenu prijavu protiv MORH-a, peticiju poslali pučkoj pravobraniteljici, pisali bivšoj vrhovnoj zapovjednici i njezinom sadašnjem nasljedniku, ali odgovor nisu dobili.

U Hrvatskoj se godišnje bilježi 20-ak ometanja aviona laserom, uglavnom u zoni aerodroma dok su avioni u niskom letu.

- Jasno da ometa. Kada laser osvijetli pilotsku kabinu, je li kokpit, onda to zaslijepi pilote. To unutra sve bliješti i u tom nekom kratkom vremenu pilot praktički ne vidi. Jasno da ometa, međutim, za sada nemamo nekakve spoznaje da je zbog ometanja laserom došlo nekakvih katastrofalnih situacija - objašnjava Danko Petrin, glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća AIN.

Zbog lasera od 50-ak kuna, Tomislav je zaradio kaznenu prijavu za dovođenje u opasnost života i imovine opće opasnom radnjom ili sredstvom. Zadovoljan je jer se barem zbog njegove borbe za problem otoka nevelike čulo pa se nada da će se sada sve brže riješiti i preusmjeriti trenažni letovi što dalje od Iža.

VIDEO Uvode se kazne od 30 do 50 tisuća kuna za odgovorne osobe koje ne poštuju obveze predočenja COVID potvrde

Ključne riječi

Komentara 4

Avatar STRIKOMAN
STRIKOMAN
11:03 03.12.2021.

Neka idu na Udbini i tak tak tamo nema žive duše. Tamo mogu ružiti do mile volje. Isto je tako za popizditi i u Stupniku Uzletište nam je pet njiva od kuća, pa možeš zamisliti kako nam je tu veseljeje kad zrakomlati i oni aviončići od ranog jutra ruže nam nad glavama. Posebno je veselje kad nedjeljom aviomodelari od ranog jutra jebu građane sa nesnosnom bukom na uzletištu Ježdovac svojim igračkama. Do Kada?

Avatar gusjenica
gusjenica
14:16 03.12.2021.

Ne postoji ni jedan opravdani razlog da ovi avioni lete iznad naseljenog mjesta.

DU
Deleted user
13:57 03.12.2021.

U svim demokratskim zemljama gdje građani mogu izraziti svoje mišljenje, bez posljedica, postoji taj identičan problem sa letenjem i bukom aviona. Trebamo više fleksibilnosti i odmaka od starih vremena, kada se vojsci nije moglo prigovarati. Naime poslije prve prijave, institucijee su trebale reagirati, a HRZ je trebalo razgovarati sa čovjekom i ispitati mogučnost promjene rute brišućih letova izvan naseljenih mjesta, to je sada sa GPS sustavima navigacije vrlo jednostavno napraviti,a ona mora biti publicirana u međunarodnim zrakoplovnim priručnicima. Naravno ne treba zatvarati ni oči pred nestegovnom ponašanju pilota, kojeg je uvijek bilo i bit će i treba strogo sankcionirati nestegovna ponašanja No treba fleksibilno zadaće prilagođavati situaciji. PC -9 je nečujan u odnosu na MiG-21 i Rafala. Budući da je gospodin hr. branitelj , vjerojatno mu smeta buka,i poštujmo ga, nije smio to napraviti sa laserom ali osjetio se bespomočnim zbog ljenosti ljudi u sustavu. iako ,vrlo često onima koji su se borili protiv nas, u domovinskom ratu, a vratili se u RH, smeta sve što je hrvatsko, ali recimo u Puli prije neku godinu nije smetao stari jugoslovenski galeb sa jugo petokrakom, koji je napravio par letova, Sve u svemu složeno, a opet jednostavno za riješiti, ako se ima volje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije