O odnosu između tradicionalnih medija i lažnih vijesti, u svijetu poznatih pod terminom “fake news”, na posljednjem danu LEAP Summita danas su govorili glavni urednici 24 sata i Poslovnog dnevnika, Goran Gavranović i Vladimir Nišević.
Termin je postao svjetski poznat nakon prošle predsjedničke kampanje u SAD-u, a panelisti su se složili da je razlika između netočnih i lažnih vijesti namjera.
- Nekad smo takve vijesti zvali propaganda i obično je država stajala iza njih. Danas svatko na društvenim mrežama može izrazito jeftino pokrenuti lavinu lažnih vijesti i nitko ne snosi pravnu odgovornost za njih - pojasnio je Gavranović problem poplave lažnih vijesti pojavom interneta.
Nišević je istaknuo da je za tradicionalne, etablirane medije navala lažnih vijesti zapravo prilika.
- Naša je zadaća da povećanjem kredibilnosti budemo vodič za korisnike - govori on.
Zakoni ne mogu slijediti promjene u tehnologiji, zaključuju panelisti, i zato pojedinci moraju koristiti najboljeg suca za procjenu vijesti, svoj mozak.
Matej Lončarić iz 24 sata održao je pak predavanje o dobrim marketinškim rješenjima u suradnji s influencerima, kreatorima popularnog sadržaja na društvenim mrežama, kako bi se mladoj i zahtjevnoj publici dobro predstavio proizvod.
- Šest od deset korisnika, prema nekim istraživanjima, govori da bi kupilo proizvod koji mu preporuči influencer kojeg prati na društvenim mrežama - pojašnjava Lončarić.
Zbog toga valja obratiti pozornost na autentičnost influencera, doseg publike kojoj se obraća te povijest njegovih suradnji, rekao je Lončarić, i otkrio da popularne influencere treba čim manje upućivati da predstave proizvod jer oni najbolje znaju kako se povezati sa svojim pratiteljima.
Haha 24 sata o lažnim vijestima, a večernji prenosi.. di ćeš veće ironije...