Makedonske pacijente prevozit će osječki zrakoplov i tvrtka Air Pannonia. Ekskluzivni ugovor potpisali su s cijenjenom privatnom klinikom Filip Vtori, inače službenom bolnicom rukometnog kampa Kiril Lazarov.
Pet sati do Moskve
Bolnica u Skoplju radi najsloženije kardiovaskularne zahvate, a njezin osnivač prof. dr. Žan Mitrev prvi je i jedini makedonski kirurg koji je obavio uspješnu transplantaciju srca.
– Komunikacija je bila jednostavna i brza. On traži kvalitetu, izvrsnost, certifikate, a mi tome od početka težimo – započinje 30-godišnja Zrinka Vlašić, u čijem je obiteljskom poslu i tvrtka Air Pannonia. Njihova tvrtka jedina u Hrvatskoj ima certifikat za transport organa i pacijenata po regulativi EU. Imaju ukupno 11 zrakoplova u floti, a počeli su s onima za zaprašivanje komaraca i polja. Bolesnike će prevoziti zrakoplovom Beechcraft King Air C90. A za njega su Vlašići izbrojili gotovo pola milijuna eura, iz kredita. Samo je medicinska oprema stajala 80.000 dolara, dovezli su ga iz Njemačke prije dvije godine. Razvija brzinu i do 400 kilometara na sat, a leti na visini do 6000 metara. Za pet sati, primjerice, stigne u Moskvu.
– Rijedak je to zrakoplov koji može sletjeti na jako malu pistu, dovoljna su mu 664 metra. Spusti se bez problema na travu, otok, na male aerodrome na skijalištima – navodi Zrinka Vlašić.
Medicinski turizam
Može to biti i VIP avion, a da bi se transformirao u medicinski treba samo sat vremena.
No, žalosno je što je taj zrakoplov prevozio već i talijanske, rumunjske, njemačke, pa čak i pacijente iz BiH, ali ne i hrvatske. Ugovoru s HZZO-om Osječani teže, no dosad ga nisu uspjeli potpisati. To je još nevjerojatnije zna li se da prevoze i organe, a Hrvatska je u svjetskom vrhu po transplantacijama organa.
– Čak su i tvrtke iz Srbije dobivale poslove iz naše zemlje, a mi nismo – iznosi ona. Nudili su državi i pomoć oko famoznog HEMS-a, ali im nije odgovoreno.
– Iako Hrvatska sada ne želi raditi s nama, uvjerena sam da će nas jednom trebati. Dotad, fokusirat ćemo se na inozemstvo, s kojim radimo 99 posto naših poslova – odlučna je naša sugovornica.
Odlučili su raditi samo s najboljima. U Skoplju su, tako, zajednički plan suradnje u promicanju medicinskog turizma dviju zemalja izložili s čelništvom Specijalne bolnice Sveta Katarina, čiji je predsjednik Upravnog vijeća Dragan Primorac. Zrinkin je otac Miroslav Vlašić u zrakoplovni posao uvukao cijelu obitelj – sinove Domagoja (34) i Krešimira (23), kćer te suprugu Jasnu (55). Brat Domagoj se zbog posla s Talijanima preselio u Istru.
Air Pannonia je sestrinska tvrtka Air Tractora, pokrenutog još 1993. Zatvorili su krug pa imaju i pilotsku akademiju, zrakoplovni servis i testni centar za engleski jezik za pilote.
"No, žalosno je što je taj zrakoplov prevozio već i talijanske, rumunjske, njemačke, pa čak i pacijente iz BiH, ali ne i hrvatske." - što znači "pa čak i pacijente iz BiH"??? zašto "pa čak"??? zar su to neki tako posebni pacijenti? ili je BiH na drugom kraju svijeta? po čemu je to BiH između nabrojanih zemalja tako posebna da ovaj "novinar" koristi to "pa čak i iz BiH"???