PREKO WhatsAppa

Majka postala sumnjičava nakon što ju je kćer tražila sve više novca, otkrila da je žrtva prijevare

Hakeri
Davor Puklavec/PIXSELL, Josip Regović/PIXSELL
07.02.2022.
u 10:43

Nakon što nije odgovorila na treći zahtjev za uplatom, prevaranti su joj nastavili slati poruke: "Mama? Je li gotovo?"

Nakon što joj se kćer preko WhatsAppa požalila kako ne može platiti račune jer ne može pristupiti online bankovnom računu, majka iz Velike Britanije joj je odlučila pomoći. Uplatila joj je iznose od 1523 funte i 1345 funte, a sumnjivo joj je postalo tek kada je kćer zatražila još 1276 funti. Kćeri je odlučila poslati i poruku e-mailom na koji je ubrzo dobila odgovor: "To nisam ja mama, to je prijevara"

Kada je majka, naime, nazvala broj s kojeg su joj prevaranti slali poruke, začulo se pucketanje, a onda je stigla poruka: "Mislim da mi je mikrofon pokvaren".

Žena iz Velike Britanije bila je žrtva novog oblika online prijevare u kojima se prevaranti predstavljaju kao članovi obitelj te navode kako su izgubili mobitel ili pristup online bankarstvu za plaćanje računa, piše The Guardian

Nakon što nije odgovorila na treći zahtjev za uplatom, prevaranti su joj nastavili slati poruke: "Mama? Je li gotovo?". 

Savjetnik za kibernetičku sigurnost Jake Moore kazao je kako je kriminalcima jednostavno doći do baze podataka imena, telefonskih brojeva i datuma rođenja putem dark weba i društvenih mreža. S tim se podacima predstavljaju kao članovi obitelji te je manja vjerojatnost da će netko posumnjati da je riječ o prijevari. 

- Prevaranti su svjesni da je prijevara učinkovitija ako u nju dodate psihološki element - naveo je te kazao kako im je ranija uspješnost s Phishing e-mail porukama bila od tri do četiri posto, no sada je znatno veća. 

Razgovore uglavnom na WhatsAppu započinje automatizirani bot, a čovjek se uključi ako žrtva nasjedne na prijevaru, pojašnjava Moore. 

Iz tvrtke WhatsApp navode kako su prošle godine pokrenuli kampanju pod nazivom "Stani. Razmisli. Nazovi" u kojoj se potiče ljude da ne reagiraju odmah na neobične ili hitne zahtjeve za uplatom sredstava. 

- Dizajnirali smo WhatsApp da zaštitimo ljude od neželjenog kontakta, zbog čega kada god dobijete poruku od nekoga tko nije u vašim kontaktima, pitamo želite li ih blokirati ili prijaviti. Pregledavamo i prijave za zlouporabu i ako utvrdimo da je račun prekršio naše uvjete pružanja usluge, zabranit ćemo ga - navode iz tvrtke. 

VIDEO HNB provjerava situaciju oko spornog dizajna eurokovanice, oglasila se i Vlada

 

Ključne riječi

Komentara 2

KA
kalafat123
22:45 07.02.2022.

"..... ju je tražila ..." ?!

Avatar Apsalar
Apsalar
17:08 07.02.2022.

Cura se mora zabrinuti, jer ako je inteligencija nasljedna, neće ni ona daleko. MobiTEL! Samo ime govori- mobilni TELEFON. On je, vjerovali ili ne, prvotno služio upravo tom. Nazoveš svoje dijete, pričaš 🤨

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije