Novi turistički spot sa ženskom stražnjicom, koja se nakratko pojavljuje u krupnom planu, na ledu je otkako je premijerka zamjerila da je seksistički i predložila – ne naredila, kako je i sama istaknula – da se razmotri izbacivanje toga kadra. Spot se, naime, od istog dana (prošle subote) više ne vrti na CNN-u, Eurosportu i drugim globalnim televizijskim postajama, na kojima je emitiranje počelo i prije nego što su novi spotovi uopće predstavljeni. Turistički su čelnici, iako su to hrvatskoj javnosti objavili tek danas, isti tren progledali, uvidjeli koliko su pogriješili, a brzinom ispravljanja "pogreške" vjerojatno iznenadili i samu premijerku.
Presudile ženske udruge
U današnjem priopćenju Hrvatske turističke zajednice i agencije BBDO, koja je radila dva spota i inačice po duljini i na jezicima za 25 zemalja, pak, pozivaju se na reakcije brojnih ženskih udruga i "obavještavaju da će autori televizijskog spota od 30 sekundi iz kampanje 'Recept za savršen odmor' promijeniti kadar koji prikazuje žensko tijelo kako se sunča". Posipajući se pepelom, kažu i "da nisu u potpunosti sagledali širi kontekst problema prikazivanja ženskog tijela u promidžbene svrhe".
Napominju kako izmjena spomenutoga kadra neće donijeti dodatan financijski trošak za Hrvatsku turističku zajednicu jer već postoji zamjenski materijal. Iz HTZ-ove službe za odnose s javnošću dodatno umiruju javljajući da se drugi spot i dvije kraće inačice "Recepta za savršen odmor" normalno vrte te da je skinut samo onaj u kojem je nemili kadar kupačice koja se sunča.
– Odluku sam prepustio struci, HTZ-u i agenciji BBDO. Bilo je bitno što su premijerkinu sugestiju poduprle brojne ženske udruge i dio javnosti – komentar je ministra Damira Bajsa.
Međutim, turističkim je radnicima cenzuriranje spota prilično neshvatljivo.
Kadrovi s plaže – u redu
– Spot je estetski u redu, a slične, dakako, rade i druge turističke zemlje – kaže Selimir Ognjenović, direktor ID Riva toursa.
Slično kaže i Alessandro Waltritsch iz talijanske marketinške agencije A.W.S., koji reda promidžbene kampanje sa sličnim ili eksplicitnijim motivima Grčke, Sardinije, Brazila...: "To je i uvriježeno i efektno". Šef španjolskog turizma za Italiju i ovaj dio Europe, Ignazio Angulo Ranz, pak, potvrđuje da se i velesila Španjolska često u promociji služi kadrovima s plaža, a za to da se neki spot mijenjao poslije primjedbi političara, kaže, dosad još nikad nije čuo.
Prvi VELIKI i pravi uspjeh Suzane!!! Prava je premijerka - prepoznala je gorući problem u državi i riješila ga...