Marijana Grbeša: Birači neće honorirati uvredljivu komunikaciju

marijana grbeša
Boris Ščitar/Pixsell
14.12.2009.
u 20:02

Negativna i pljuvačka kampanja nisu isto. Ironija je kreativna, ali uvrede nisu, kaže poznata politologinja

Mnogi ocjenjuju da je kampanja blijeda i dosadna. Slažete li se s tom ocjenom?
Da, sasvim. Kampanja je iznimno duga i zato su kandidati trebali razmisliti kako privući i zadržati pozornost birača. U odnosu na lokalnu kampanju koja je ponegdje bila jako živa, kvalitetna i kreativna, ova je kampanja kvalitativni korak unazad.

Kandidati se časte uvredama, od toga da su kriminalci do toga da su zlostavljači žena. Što mislite o takvim osobnim obračunima?
Birači ne vole uvredljivu komunikaciju, pogotovo ne na osobnoj razini, i neće je honorirati.

Što može donijeti negativna kampanja?
Negativna i pljuvačka kampanja nisu iste stvari. Atraktivna, kreativna negativna kampanja koja igra na ironiju može imati dobar odjek i mobilizirati birače, dok se pljuvačka kampanja kandidatima obično obija o glavu, poput bumeranga.

Je li neodgovorno što se ne govori o programima i ovlastima?
Kandidati šalju svoju poruku bez obzira na to ima li to veze s ovlastima. Tada mediji trebaju iz kandidata izvući informacije koje javnost treba znati. Naši mediji to loše odrađuju, a danak nesadržajne i dosadne kampanje plaćaju – birači.

Kad biste vi nekoga savjetovali, kako biste mu postavili kampanju?
Dobra kampanja podrazumijeva i emotivni angažman, da vas nečiji slogan, plakat, spot povuče, da kažete: e, to je to! Birači žele opuštenog Bandića sa zagrebačke ceste, šarmantnog i nasmijanog Vidoševića, luckastog, ali odmjerenog i toplog Josipovića. Gdje su?

Ključne riječi

Komentara 3

BR
Brezovica
20:30 14.12.2009.

Opet pišete gluposti. Koga to zanima jesu li opušteni, topli, nasmijani, gdje piju kavu i sl. Birači žele državnika i prepoznali su ga u MIROSLAVU TUĐMANU. Jedini kandidat koji ne bi imao šanse da se možda bira mister, ali jedini kandidat koji nudi politički program, a kako je predsjedničko mjesto ipak političke prirode, samim tim i jedini pravi kandidat za predsjednika. Sve ostalo čisti promašaj.

NE
neni
22:30 14.12.2009.

Nemaju uopće prepoznatljivu kampanju. Imaju potpuno istu retorikau sa naglaskom na \"moralni autoritet\", borbu protiv \"korupcije, \"gospodarski prosperitet\", mlade koje \"treba zaposliti\", penzionere., branitelje koje su svi \"zaboravilI\". sve iste fraze da ti dođe slabo, jeftino neiskreno i potpuno neinteligentno.

DU
Deleted user
12:57 15.12.2009.

nema jedne riječi o nato paktu o eu o vojsci o stvarima o kojima predsjednik odlučuje. predsjenik mora imati stav o svemu ali sada je krajnje vrijeme da se iznesu stavovi vezani za funkciju. jedini takav čin je bilo očitovanje o sporazumu sa slovenijom, a od toga je puno prošlo.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije