Jedinice iz matematike za većinu od 28 učenika u jednom od razreda Tehničke škole Sisak navela je roditelje da prijave nastavnicu Radojku Škalabrin Agenciji za odgoj i obrazovanje.
Kršila i Pravilnik
Nadzor je provela viša savjetnica za matematiku prof. Nada Lesar. Njezin je zaključak da je nastava nedovoljno kvalitetna te da u njoj nema dovoljno sadržaja, zanimljivosti, interakcije i dinamike, posljedica čega je neuspjeh učenika. Nakon što je bila na satu matematike, viša savjetnica utvrdila je kako sat nema strukturu, motivirajuću najavu teme, dobro odabrane zadatke ni utvrđivanja ostvarenih ishoda.
– Na pitanje kako misli riješiti problem tolikog broja negativnih ocjena, nastavnica je odgovorila da ne zna, a na pitanje hoće li sve te učenike uputiti na popravni ispit, nije rekla ništa – kazala je glasnogovornica Agencije za odgoj i obrazovanje Antonela Nižetić Capković. Nada Lesar utvrdila je i da je u provođenju nastave Radojka Škalabrin ozbiljno povrijedila Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.
– Nastavnici je predloženo da primjenjuje raznovrsne oblike i metode rada u nastavi te da se kontinuirano usavršava radi pronalaženja strategija za realizaciju kvalitetne, zanimljive i dinamične nastave. Pozvana je i da potpuno primjenjuje Pravilnik – kazala je Antonela Nižetić Capković.
Pozitivan pomak?
Agencija je nakon nadzora dobila i povratnu informaciju od roditelja koji je Radojku Škalabrin prijavio da se vide pozitivni pomaci i kod učenika i kod nastavnice. No, neki roditelji i dalje nisu zadovoljni.
– Posljednjih desetak godina učenici koji pohađaju tu školu imaju problema s gotovo svim nastavnicima matematike. U mjesec dana ne može se promijeniti nešto što je loše već godinama – kazao je anonimni roditelj. Ravnatelja škole Davora Malovića jučer nismo uspjeli dobiti za komentar.
U našim školama ima brdo likova koji su zalutali u profesiju. Dobro je poznato da učenici iz određenih škola permanentno imaju problema s određenim predmetima. To najčešće matematika, fizika, kemija i strani jezik.Nikoga u ministarstvu ne zanimaju ti problemi, aa kamoli da ih pokuša riješiti. Još uvijek možete susresti one profesore koji učenicima govore: Ja znam za pet, a ti samo za ispod toga.Metodika nastave matematike, fizike i kemije je s početka dvadesetog stoljeća, nezanimljiva, štura i ne potiče učenika na razmišljanje, a o primjeni naučenog da ne govorimo. Kako je moguće da kod nekih profesora cijeli razred ima negativnu ocjenu, jer po zakonu vjerojatnosti većina je prosječno intelektualno razvijena?