Prokopala rupu

Medvjedica na A1 stradala jer je bila gladna

Medvjedica
11.09.2014.
u 08:15

Ove su godine već tri medvjeda pregažena na autocestama, a ženka kod Bosiljeva imala je četiri ili pet godina

Medvjedica koja je prekjučer stradala kraj Bosiljeva našla se na autocesti jer je, po svemu sudeći, bila gladna. Naime, prokopala je rupu ispod zaštitne ograde uz autocestu kako bi došla do mravinjaka koji je bio s druge strane te ograde.

Dodatne ograde

Na medvjedicu je naletio osobni automobil, a nitko od putnika u njemu nije ozlijeđen. Slaven Reljić s Veterinarskog fakulteta u Zagrebu, koji je kao član interventnog tima za medvjede Ministarstva poljoprivrede bio na mjestu nesreće, kaže da je ženka medvjeda koja je stradala kod Bosiljeva bila stara četiri ili pet godina i da je bila teška 90 kilograma.

Godišnje na hrvatskim autocestama strada jedan ili dva medvjeda, maksimalno četiri, ističe Reljić. Ove su godine pak već tri medvjeda stradala od automobila. Ukupno je u Hrvatskoj oko 1000 medvjeda.

Od 2006. do 2012. godine na autocesti Zagreb – Rijeka pregažen je ukupno 21 medvjed, a na autocesti prema Splitu 11 medvjeda.

Tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb pak ove godine je pokrenula, s još nekoliko domaćih, poput Veterinarskog fakulteta Zagreb i stranih partnera, projekt Life DinAlp Bear, kojemu je cilj upravljanje populacijom i zaštita smeđeg medvjeda u sjevernim Dinaridima i Alpama. Tako će se među ostalim u sklopu tog projekta izbrojiti koliko točno medvjeda ima u Hrvatskoj i Sloveniji, a jedan dio tog projekta odnosi se i na sigurnost putnika na autocesti te, dakako, na sprečavanje stradavanja medvjeda.

Tako bi se u sljedećih pet godina, koliko traje projekt, uz autocestu prema Rijeci trebale sagraditi dodatne ograde koje bi bile pod električnim naponom i sprečavale da medvjedi prijeđu ogradu.

Iskočne rampe

Ako bi ipak medvjedi, ali i druge divlje životinje nekako završile s krive strane ograde, izgradit će im se iskočne rampe (odnosno uzvišenja uz ogradu) kako bi se mogle vratiti na drugu stranu, a postavit će se na nekim mjestima i jednostrana vrata za izlaz životinja. U ARZ-u navode da je Life DinAlp Bear prvi njihov projekt koji sufinancira Europska unija. Procijenjeni dio projekta u provedbi ARZ-a iznosi 3,821.424 kune. Od toga 2,751.428 kuna (72 posto) Europska komisija donira nepovratno, a 1,069.996 kuna je doprinos projektu od ARZ-a, i to dijelom od 686.964 kune kroz predviđene plaće zaposlenika ARZ-a, a razlika od 383.032 kune novčani je doprinos ARZ-a projektu, navode u toj tvrtki.

>> Medvjed se provukao kroz ogradu pa podletio pod auto na autocesti

Komentara 3

TO
tomzag
09:15 11.09.2014.

I što sad, čekamo četvrtog, petog medvjeda da strada i možda još nekog ubije? Je li teško nahraniti životinje kad već ne znamo niti centa izvući od EU? Dok se vi smislite, nećete imati što prebrajati.

SO
Sos
09:21 11.09.2014.

Neznam i nemogu pricat dali je gospoda izgradila prelaze za zivotinje preko auto ceste ?

BU
bubimima
09:29 11.09.2014.

Neka odu u Poljsku da vide kako se grade ceste kroz divljinu (puno prelaza za životinje, puno ograda), i to uz pomoć EU-a, a ne ovakva višestruko preplaćena stratišta koja je HDZ sagradio.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije