U 2009. godini u krug poželjnijih gostiju Hrvatske ući će i Srbi,
Makedonci, Rumunji... Iako posjet iz tih zemalja posljednjih godina
natprosječno raste, po stopama od 15 do 45 i više posto, turističke
vlasti dosad se nisu previše obazirale na to.
Istodobno Grčka i Turska, recimo, nisu oklijevale i ugošćivale su po sezoni samo iz Srbije stotine tisuća turista.
Kriza se razmahuje, pa se i Hrvatska okreće prema novim gostima.
Spomenute zemlje pak imaju turistički potencijal od barem milijun
putnika.
Kako bilo, Srbija, Makedonija, BiH, Rumunjska i Ukrajina našle su se na
popisu posebnog povjerenstva ministra Damira Bajsa, među dvadesetak
zemalja koje će se dogodine pojačano promidžbeno obrađivati.
Za oglasnu kampanju u tih je pet zemalja namijenjeno 1,4 od ukupno
nešto više od 20 milijuna kuna. Mjerodavni ne govore kakvom se
rezultatu nadaju, ali posjet bi iz tih zemalja, za razliku od drugih,
odakle se u najboljem slučaju očekuje stagnacija, i dalje mogao rasti.
Čak i dvoznamenkastim stopama.
To je moguće ne zato što gospodarske teškoće zaobilaze te zemlje, već
stoga što su tamošnji turistički potencijali još uvijek znatno iznad
sadašnjih brojki.
– Dio promidžbe u tim je zemljama već odrađen nedavnim prezentacijama u
povodu skorašnjeg Svjetskog rukometnog prvenstva, što znači da je i
dobar dio od 1,4 milijuna potrošen. No, bit će još aktivnosti – kaže
Želimir Kramarić, pomoćnik ministra turizma.
SEZONA 2009. Znatno se pojačava promidžba i u Srbiji, BiH, Makedoniji i Rumunjskoj