TRI PITANJA

Mislite na to da ćemo sutra svi biti pacijenti

Jasna Karačić
Foto: Igor Kralj/Pixsell
23.12.2018.
u 13:15

Borba protiv korupcije zvuči kao nemoguća misija, no mi smo se obavezali pacijentima osigurati zaštitu i zato smo u kratkom roku uvidjeli problem i dobili konkretne rezultate

Pozvali ste pacijente da prijave slučajeve korupcije u zdravstvu. Kakav je odaziv i što vam govori?

Borba protiv korupcije zvuči kao nemoguća misija, no mi smo se obavezali pacijentima osigurati zaštitu i zato smo u kratkom roku uvidjeli problem i dobili konkretne rezultate. Pacijenti su jedva dočekali ovaj trenutak da mogu bez straha prijaviti saznanja o davanju mita u javnozdravstvenoj ustanovi.

Nije pacijentima jednostavno ići direktno na DORH ili USKOK, tako da smo im zaista omogućili zaštitu. Pacijenti i liječnici su iskazali povjerenje u naš program, kojem je isključivo svrha da pojedinci odgovaraju za svoje postupke od kojih se trebaju zaštititi i pacijenti i liječnici koji u najvećoj mjeri rade svoj posao pošteno i savjesno.

Anketa pokazuje da korupcija ne može biti društveno prihvatljivo rješenje i da nema adekvatnog načina prijave pa se time daje prostor za koruptivna ponašanja.

Kao i primanje mita, i davanje mita je kazneno djelo. Kako mislite zaštititi pacijente koji prijavljuju da su dali mito?

Postoji izniman strah pacijenata od prijavljivanja, prije svega zato što i davanje mita može završiti kaznenom prijavom za njih, jer samo onaj tko prvi otkrije davanje mita može biti oslobođen, pa dok im se prijeti zatvorskim kaznama, logično da sustav prijavljivanja nije učinkovit.

Stoga smo mi odlučili da ih treba zaštititi i pokrenuli smo ovu kampanju, naravno uvijek s naglaskom da je i lažno prijavljivanje kaznena odgovornost. Na DORH-u i USKOK-u je da istražuju ono što pacijenti iznose.

Što poručujete liječnicima koji uzimaju mito?

Naša je misija djelovati preventivno, da apsolutno svi u zdravstvu znaju da ova kampanja postoji i da ne padne na pamet nikom više da očekuje nešto od pacijenta koji dolazi tražiti pomoć. Treba kritički razmišljati i biti svjestan u svakom trenu da smo danas s jedne strane sustava, a sutra pacijenti. I jedino ako tako razmišljamo možemo nešto promijeniti.

Ovo je ujedno i poziv svim liječnicima da se zajedno bore protiv onih koji narušavaju ugled liječništva. Jedna od takvih koja bezuvjetno štiti pacijente i od koje bi trebalo učiti i slijediti je jest dr. Nela Sršen koja zaista može biti svima primjer odnosa s pacijentima. Napominjemo i važnost brze reakcije Ministarstva zdravstva koje je reagiralo odmah i dalo potporu pacijentima.

>> Pogledajte video i saznajte koji su to čudni znakovi gripe za koje možda niste znali

Ključne riječi

Komentara 8

GM
guy-martin
15:21 23.12.2018.

Ovi primitivni uzimaju mito. Oni moderniji uzimaju lovu preko svojih privatnih poliklInika a pacijente lijece na odjelima na kojima rade u bolnicama u javnom zdravstvu.

NO
nogogaz
14:29 23.12.2018.

Bogata lipa nasa trosi svakodnevno oko 12 milijuna kuna. Zato bi tribali ulagat u zdravstvo!? Pa uplaseni moraju se zastitit od svojih strahova

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije