Vozači mlađi od 24 godine, njih 187.204, moći će opet voziti automobile snažnije od 80 kW (109 KS), odlučio je Sabor u hitnoj proceduri. Zastupnici su izbrisali spornu odredbu donesenu prije sedam godina o kojoj je višekratno raspravljao i Ustavni sud. Zakonodavac kao razlog ukidanja navodi usklađivanje našeg zakona s Direktivom EU o vozačkim dozvolama prema kojoj naša policija ne smije kažnjavati mlade vozače iz drugih zemalja koji voze snažnije automobile od dopuštenih. U zakonu je ostala odredba o ograničenju brzine za mlade vozače (do 80 km na sat na običnoj cesti, 100 km/h na brzoj cesti i 120 km na sat na autocesti).
Ustavni sud 2013. ukinuo je ograničenje za profesionalne vozače, što je bio veliki problem jer se do 24. godine nisu mogli zapošljavati na radnim mjestima koja zahtijevaju upravljanje vozilima jačim od 80 kW.
– Taj mi je zakon stvarao velike probleme jer nisam mogao voziti kombi koji je snažniji od 80 kW, a to je u opisu mog radnog mjesta – rekao nam je 21-godišnji Mate Bartulović, zaposlenik Zračne luke Zagreb.
Prema podacima MUP-a, od 2008. godine broj prometnih nesreća za koje su krivi mladi vozači smanjio se za 60%, a stradalih u tim nesrećama je 70 % manje.
– Odluka o ukidanju ograničenja je dobra. Samo je izazivala frustracije, primjerice, ako je u obitelji samo jedan auto pa ga dijete, kad položi vozački, ne može voziti. A to je i ograničenje ustavnih sloboda. Tatine sinove u brzim autima ionako nijedan zakon neće spriječiti da se voze. Dobro je što je ostalo ograničenje brzine za mlade vozače – rekao je profesor prometa Ivan Dadić.
Mladi vozači još su uvijek najrizičniji. Svaki 55. mladi vozač lani je skrivio prometnu nesreću. To je mnogo češće nego kod ostalih dobnih skupina. Primjerice, svaki 89. vozač od 25 do 34 godine skrivio je lani nesreću, svaki 103. od 35 do 44 godine, svaki 111. od 44 do 54 godine i svaki 115. od 55 do 64 godine. Drugi su najrizičniji vozači stariji od 65. Svaki 87. vozač iz te skupine lani je skrivio sudar. A zakonodavac ukida i obvezni liječnički pregled za vozače starije od 65. Razlog? Prekomjeran financijski teret za građane te životne dobi.
– Podržavam i tu odluku, jer bi trebalo propisati da liječnici moraju upozoriti na problem kada ga uoče kod pacijenta i to neovisno o godinama – kaže Ivan Dadić.
>> Mladi opet mogu voziti automobile iznad 80 kW
jako "pametno"...pogledajte koliki je udio u nesrećama od strane mladih vozača, uglavnom zbog prekoračenja brzine i umjesto da se to ostavi, daju im se u ruke bijesne jurilice!?! osim toga, pogledajte si enorman udio mladih vozača u nesrećama iza 22 sata, kad ih sudjeluje valjda 80% kad se vraćaju pod utjecajem alkolohola iz noćnog života pa dodatno nagaze na gas! vjerojatno je ovo progurao neki ministar čijem je sinu bilo ispod časti voziti auto s manjim brojem kw! ma što više pisati, otvorite crne kronike pa ćete vidjeti koliko je mladih života otišlo zbog brze vožnje, a ovi im daju još jače aute u ruke! suludo!!