I jučer je ostalo bez odgovora hoće li lijepa, preplanula ženska stražnjica u roza bikiniju ove godine reklamirati hrvatski turizam ili će biti odbačena kao seksistička i uvredljiva za žene. Autori spota iz marketinške agencije BBDO kažu da su, nakon subotnje intervencije premijerke Jadranke Kosor, u kontaktu s naručiteljima promidžbenog spota iz Hrvatske turističke zajednice, da razgovaraju, ali da konačan stav još nije zauzet.
Buduća pravnica
Djevojka, pak, čija je stražnjica, prikazana na sekundu u krupnom planu, izazvala premijerku da predloži da se "iz spota o turističkim vrijednostima izostavi kadar dijelova ženskoga tijela", jučer se nije mogla načuditi reakcijama. Ova buduća pravnica, trenutno na trećoj godini studija, izabrana je za HTZ-ov spot u konkurenciji 300 djevojaka, a njeno ime, Jelena Glišić, poznato je u domaćim modnim krugovima, ali i šire kao ime pobjednice hrvatskog izbora za Miss Universe 2004.
- Jako sam iznenađena kuda je priča sa spotom otišla. Poštujem, naravno, premijerkino mišljenje i vjerujem da će marketinški i turistički stručnjaci donijeti pravilnu odluku. Ali, Bože moj mili, u tom spotu nema ničeg vulgarnog niti uvredljivog. Pa ja prva ne bi pristala snimati za spot koji ima i natruhe nečeg seksističkog - uvjerava Jelena.
I sama je, veli, nebrojeno puta vidjela putujući po svijetu prospekte i spotove raznih turističkih zemalja koje koriste ljepotu ljudskog tijela za reklamiranje vlastitog turizma.
Stražnjica nije resurs
- I to puno otvorenije i eksplicitnije nego je u našem spotu - kaže Jelena.
Koordinatorica Ženske mreže Hrvatske Bojana Genov za žensku zadnjicu u novom turističkom spotu, snimljenom u jednom danu krajem veljače na plaži u Brelima, ne nalazi opravdanja. Slično premijerki, smatra to posve nepriličnim.
- Ženske stražnjice nisu hrvatski turistički resurs. Osim ako prostitucija nije naš turistički proizvod. Istina, ženska tijela u reklamiranju turizma široko je rasprostranjena i ukorijenjena praksa, ali to ne umanjuje činjenicu da to najčešće nije u redu - smatra Bojana Genov.
Sasvim bi druga priča bila, kaže, da se spotu u pozadini vidi i muška stražnjica.
- Ili da se, recimo vidi više ljudi na plaži, kako se sunčaju i muško i žensko, i mlado i staro. S ovakvim selektivnim spotom poručujemo da su i ženske stražnjice turističko bogatstvo Hrvatske, nešto što je gostu na ponudu - kaže predstavnica Ženske mreže Hrvatske.
Čitateljima, koji su komentirali subotnju intervenciju premijerke da "taj mali kadar ne spada u spot", osunčana stražnjica u kupaćem kostimu uglavnom ne smeta. Većina čitatelja, koji su jučer ostavili svoj online komentar, ne smatra da bi ministar turizma Damir Bajs i direktor Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić trebali poslušati premijerkino "to je moja primjedba, ne naredba, i molim razmotrite je". Njih dvojica, pak, očito još nisu načistu što bi bilo najbolje; sa ili bez Jelenine stražnjice u 2010.
Mala zemlja za veliki kurvaluk !