Posebna regulacija željezničkog prometa uvedena zbog radova na dionici pruge Zaprešić – Zabok prestaje 31. listopada ove godine. Iako je posebna regulacija željezničkog prometa bila predviđena od 1. travnja do 1. listopada, produljuje se za 30 dana. Razlog tomu su nepovoljne i nepredvidive vremenske prilike tijekom mjeseca travnja i svibnja.
U tome razdoblju putnike će umjesto vlakova prevoziti autobusi koji će voziti po voznome redu vlakova kao što je to bilo i do sada. Nakon 1. studenoga željeznički će se promet povremeno obustavljati na nekoliko sati ili preko vikenda na zahtjev izvođača radova.
Također, pruga Zaprešić – Čakovec bit će zatvorena za promet između kolodvora Zaprešić i Bedekovčina do 9. listopada u 23.59 sati. U tome razdoblju putnike će na relacijama Zaprešić – Zabok – Bedekovčina i obratno, Zabok – Gornja Stubica i obratno te Zabok – Đurmanec – Hromec i obratno umjesto vlakova prevoziti autobusi.
- Unatoč kiši i lošemu vremenu koje je proljetos usporilo radove intenzivno se radi na cijeloj dionici kako bi pruga ponovno bila puštena u promet. Trenutačno se izvode radovi na završetku mostova, propusta i kolosijeka, a do puštanja dionice u promet predstoje još i radovi na peronima u kolodvorima Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće i Zabok, na uređenju pješačkih površina, završnome uređenju željezničko-cestovnih prijelaza i svodnih cesta, na ugradnji vanjske rasvjete u kolodvorima, izradi temelja za stupove kontaktne mreže te na ostalim radovima koji su neophodni za siguran tijek prometa. Sredinom listopada počet će i aktivnosti vezane uz interni tehnički pregled te otklanjanje eventualnih nedostataka kako bi dionica mogla biti puštena u promet. – govore u HŽ Infrastrukturi.
Projekt modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok vrijedan je 614,4 milijuna kuna, a 85 % sredstava osigurano je iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Dionica obuhvaćena projektom (oko 24 kilometra pruge) proteže se kroz Zagrebačku i Krapinsko-zagorsku županiju, a po završetku radova vlakovi će voziti brzinom do 120 km/h, čime će se vozna vremena putničkih vlakova smanjiti na 28, a brzih vlakova na 14 minuta.
Projektom su obuhvaćeni rekonstrukcija kolodvora te izgradnja novih perona, pothodnika, nadstrešnica, parkirališta. Kolodvor Zabok razdvaja se na putnički i teretni dio, što će dodatno ubrzati protok putnika i robe kroz kolodvor, a projekt obuhvaća i izgradnju nove zgrade za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te ureda za izvršno osoblje. U stajalištima se postavlja sustav videonadzora te vizualnog i audio obavještavanja putnika. Uz to, radi dodatne sigurnosti i bolje prohodnosti, modernizira se 15 željezničko-cestovnih prijelaza. Rekonstruiraju se postojeće pružne građevine te grade nove kao što su četiri nova armiranobetonska mosta te jedan cestovni most.
Pruga Zaprešić – Zabok ima važnu ulogu u putničkome prijevozu na području zagrebačke aglomeracije i s obzirom na to da će do Zaboka voziti elektromotorni vlakovi, modernizacija pridonosi boljoj zaštiti okoliša smanjenju emisije štetnih plinova i razine buke.
Završetak radova na projektu očekuje se krajem 2021. godine.