- Vjerujem da ćemo imati referendum (o autocestama, op.a.), da će oni prikupiti dovoljan broj potpisa, ali isto tako vjerujem da ćemo to proslijediti na Ustavni sud da on odluči ili odredi je li to zapravo samo ustavno pitanje, referendumsko pitanje... - izjavio je ministar Siniša Hajdaš Dončić u Dnevniku Nove TV.
Govoreći o monetizaciji autocesta ministar kaže kako je izbor vrlo jednostavan. - Imamo sada 30 milijardi kuna i imamo u budućnosti 80 milijardi kuna. Dakle, građani će odlučivati da li žele sada vratiti većinu od 30 milijardi kuna ili žele da se to prolongira do 2037. godine i da vrate 80 milijardi kuna, kada bi to bilo moguće, ja ću napomenuti da je Hrvatska članica EU, a članstvo obvezuje - rekao je Hajdaš-Dončić.
Dodao je kako se država dalje ne može zaduživati, te da koncesionar dolazi do jeftinog novca. Ipak, ističe kako treba razlikovati prihod i zaradu koncesionara zbog troškova održavanja tijekom cijelog koncesijskog razdoblja.
- Objasnit ću to vrlo jednostavno, to je kao da imamo kuću s osam stanova, trebalo nam je šest, malo smo se preizgradili. Našli smo koncesionara, on nam daje unaprijed, naglašavam, unaprijed novac za šest stanova, ako nađemo povećanje prometa i za sedmi stan, dakle mi taj budući prihod dijelimo, dijeli ga država i dijeli ga koncesionar - rekao je Hajdaš Dončić i dodao kako je po njegovom uvjerenju ovo za Hrvatsku dobra situacija.
Komentirajući može li pasti cijena u pregovorima s obzirom da trećina autocesta nema uporabne dozvole Hajdaš Dončić je rekao da će se to srediti u narednom periodu. Na pitanje ide li se u monetizaciju bez obzira na prikupljanje potpisa ministar je rekao kako se u to krenulo i da povratka nema.
Hajdaš Dončić je i najavio da će ugovori biti objavljeni javnosti u trenutku kada koncesionari predaju neobvezujuće ponude, otprilike sredinom 11. mjeseca.
>> 'Protiv sam monetizacije. Narod je već jednom platio izgradnju autoceste'
>> Prikupljanje potpisa za referendum protiv monetizacije počinje u subotu
nek monetizira svoju kuću,boje bi mu bilo da se bavio povećanjem prometa a ne da su ceste prazne izvan sezone,zar se teško dosjetiti da ako je ljudima preskupo nek se snizi cijena cestarine izvan sezone,boje je dobiti nešto nego ništa