Muslimanske su reakcije nerazumne. Ustvrdio je to zagrebački teolog prof. dr. Adalbert Rebić, koji je pojasnio da je Papa predavao o odnosu vjere i razuma te da je u tom kontekstu citirao dio iz knjige u kojoj se spominje razgovor bizatskog cara Emanuela i islamskog teologa.
- Obojica su raspravljali o sadržaju kršćanske i islamske vjere. Car je predbacio neke stvari Kuranu u i Muhamedu, a posebice džihad, sveti rat, odnosno da islam mačem mora osvojiti ljude. To se protivi Božjoj biti jer Bog želi da ga čovjek slobodno odabere. Poanta je da se islam previše ne oslanja na razum te da dolazi do neke vrste fanatizma, kad razum ne dolazi do izražaja. Emanuel je zastupao razum, a islam se fundamentalistički i fatalistički oslanja na Kuran, na slovo, a ne na duh.
Papa je time htio poručiti da se islam treba distancirati od onih koji ga zlorabe za terorističke akcije i ne vidim razloga zašto su se sad muslimani u svijetu tako digli protiv Papina predavanja. On je zapravo ponovio ono što je već ranije izrekao njegov prethodnik Ivan Pavao II. i sve što je rekao, dakako da stoji. I to je svojevrsni dijalog, jer ako se ne može reći ono što mislimo, onda ga sigurno nema. U 14. stoljeću se nitko nije naljutio na careve riječi, pa ni taj islamski teolog - poručuje dr. Rebić.