- Zašto je Ina na svojim crpkama na autocestama uvela dodatni porez od 13 lipa po litri goriva, a o tome ni građani ni Sabor, koji odlučuje o financijskim nametima za građane, ništa ne znaju? I kamo odlazi taj novac? - pitanja su koja su jučer javno uputili najvećoj hrvatskoj kompaniji i Vladi zastupnici HSLS-a Željko Glavan i Dorica Nikolić. Naime, u potpunoj je diskreciji Ina tu odluku donijela 25. kolovoza, a 2. rujna počela ju je provoditi, kazao je Glavan, koji je promjenu u cijeni goriva opazio na svome računu za gorivo kupljeno na autocesti Rijeka - Zagreb, gdje je litru eurodizela platio 5,51 kunu, a izvan autoceste 5,38 kuna.
OMV-ove cijene niže
Ta cijena, inače, vrijedi samo za Inine crpke, pa se na OMV-ovoj crpki također na toj autocesti, primjerice, gorivo prodaje po cijenama kakve su izvan autocesta. Inina odluka, upozoravaju zastupnici HSLS-a, nije ni u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, koji je jučer stupio na snagu i prema kojemu potrošači imaju pravo unaprijed znati cijene kako bi mogli izabrati gdje će potrošiti svoj novac.
Način na koji je odluka donesena i primijenjena nakon što je završila turistička sezona HSLS smatra sramotnim. Dodaje da je objašnjenje potražio na Ininu besplatnom telefonu 0800-1112 te je od zbunjene službenice čuo kako "oni sad imaju stranog vlasnika".
Glavan dodaje kako se u nekim zemljama EU, primjerice u Njemačkoj, gorivo na autocestama plaća skuplje, ali zato tamo nema cestarina. Osim toga, Vladi su postavili pitanje koji državni dužnosnici imaju kartice u vlasništvu Ine kojima mogu kupovati sav Inin asortiman i nije li to sukob interesa.
Pozivanje na odluku iz "96.
U Ini su nam potvrdili da od 2. rujna ove godine na benzinskim postajama unutar naplatnih kućica na autocestama prodaju gorivo u prosjeku 10 lipa skuplje.
Riječ je o korištenju pune marže koja je zakonski dopuštena. To se primjenjivalo još 1996. godine, a poslije je napušteno. Na autocestama je, kažu u Ini, gorivo skuplje zbog toga jer radnici rade u tri smjene, na tim je lokacijama manji promet, a plaća se i koncesija Hrvatskim autocestama za vodu, kanalizaciju. Zbog tih povećanih troškova u Ini su odlučili na 18 benzinskih postaja unutar naplatnih kućica poskupiti gorivo. Unatoč tome, tvrde, jeftiniji su od privatne konkurencije.