Premještanjem dizalice kontejnerski terminal produžio obalu za 40 metara

Na Brajdicu će moći pristajati “kontejneraši” od 300 metara

Luka
Pero Lovrović/VLM
25.09.2009.
u 18:44

U osam mjeseci 2009. godine riječka Luka ostvarila je, u suhom teretu, 3,6 milijuna tona, a promet na Brajdici bio je 85 tisuća kontejnera.

Širenje kontejnerskog terminala Brajdica, gradnjom nove obale trebalo bi početi u prvoj polovici sljedeće godine, a dotad, kako bi na terminalu mogli pristajati kontejnerski brodovi dugi 300 metara, kapaciteta i do 7000 kontejnera, s Kostrenske obale jug premještena je danas dizalica Metalne i terminal je dobio još 40 metara “čiste” obale. Metalna, iako je najstarija na terminalu, nije za otpis - “odselila” se na zapadnu stranu terminala i servisirat će manje brodove koji također prevoze kontejnere i uobičajeno pristaju na tom dijelu terminala.

Svaki metar dragocjen

Premještanje dizalice, za što su angažirana vozila za teške terete Zagrebtransa, a pripremne radove montaže nosača obavile su ekipe iz 3. maja, trajalo je od jutra do kasnog poslijepodneva jer se Metalna, s nosačima teška 790 tona, premještala “mic po mic”. Osim što su ovim potezom dobili nove metre obale, na terminalu Brajdica je rušenjem dijela nadstrešnica osiguran novi prostor.

Ondje bi se već sada moglo smjestiti 200 tisuća kontejnera, da se ove godine dosegao takav promet.

No, krizu su, osobito prvih mjeseci godine, osjetili i u Luci, pa računaju da će promet na Brajdici ove godine biti 130 tisuća kontejnera. Inače, u osam mjeseci 2009. godine riječka Luka ostvarila je, u suhom teretu, 3,6 milijuna tona, a promet na Brajdici bio je 85 tisuća kontejnera.

Uz manji promet – dobit

Ti rezultati upućuju da će 2009. godina biti završena s približno 5,5 milijuna tona tereta, 15 posto manje nego lani kad je ostvareno šest milijuna tona tereta, no rezultat će biti pozitivan, a ostvarit će se i dobit, čemu na ruku ide i pogodan tečaj dolara.

Ključne riječi
g

Komentara 2

OB
-obrisani-
09:53 26.09.2009.

Sto sam najavio pocetkom godine, to se i desilo u Hrvatskoj. Rijeka je proglasena glavnom lukom za centralnu Evropu, Finansiranje vrsi i Svjetska banka. Slovenija je izgubila natjecaj. Luka Kopar je sporedna luka. Ovo znaci nekoliko tisuca radnih mjesta za Hrvatsku. Ni Kinezi nisu dolazili na caj u Hrvatsku.

SC
Scanius
21:25 25.09.2009.

hhehehe ... metalna je nazot tvornice u mariboru koja proizvodi dizalice a ne ime dizalice

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije